Hakuna Matata

2011-11-30
11:57:39

Pressen av att vara bästa föräldern /L

Som jag skrev om tidigare, dagens föräldrar verkar ha en tendens av att vara värst när det kommer till att ha det senaste och göra det häftigaste och mitt i allt det står barnen. VG.no tar idag upp allt fler föräldrar ger allt dyrare presenter i adventskalendrarna. Jag minns när jag hade adventskalender - Jag älskade (som alla andra barn). Min mamma virkade bland annat Barbiekläder så jag fick ett nytt plagg varje dag. Själv är jag inte så kunnig så det kommer inte ske. Ett annat år fick jag julgranspynt, något jag har kvar än idag. Det var aldrig dyra saker men det vara bara grejen att man faktiskt fick öppna ett paket varje morgon. Jag minns inte heller att någon av mina vänner fick något stort eller dyrt heller. Det var med sudd, pennor och sånt. Den 24:e var alltid den största :)

Det är så synd att det ska behöva vara så här, för det är alltid barnen som drabbas. Det kan man ju bara tänka själv hur det är att vara den som inte får en adventskalender för att det helt enkelt inte finns pengar till det eller att vara den som fått ett sudd (som man är glad för men vågar inte visa för att de andra barnen har fått något mycket större). Uschhhhh. Min son får inte växa mer nu. Man vill ju bara skydda honom från världen.

 

Det finns mycket bra till en rimlig penning man kan ha i adventskalendern!

Barnböcker från cd.com

 

Små djur från Toys r us.

 

Te set där man kan få ut 25 paket för 99 kronor!

 

Lycka till!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: