Hakuna Matata

2011-05-06
18:55:53

Vecka 39 /L
Hola!
På söndag är det beräknad ankomst för lillen. Då är han 40 veckor! Tiden har faktiskt gått rätt fort.
Nu känner jag mig väldigt klar för födsel. Det är ingen dans på rosor att vara gravid. Jag har alltid varit osmidig men nu är det verkligen jobbigt. När det är jobbigt blir man väldigt lättretlig :P Kroppen är svullen och nu har jag gått upp närmare 17 kg varav 14 kg är efter jul! Usch amej! :P Benen är så svullna nu, jag är glad att det inte är strandtajm riktigt än ;) Var ut på stan med mamma i veckan, tänkte prova lite amningsvänliga kläder men kunde inte knäppa några skjortor över magen så jag får vänta tills han pluppat ut tror jag :) Blev därmed "billig" shopping i alla fall.
Jag fick köpt ett fotoalbum och fina stickers så nu ska jag göra ett fint album åt min son :) Längtar verkligen tills han kommer nu!


Denna vecka har jag storstädat toaletten, dammsugit, rensat skåp, ätit curry och gått flera mil (känns det som) men nothing happens! Väskan står färdigpackad och jag bara väntar. Minsta värk så hoppas jag på att det ska bli värre! Denna vecka har jag haft mycket förvärkar. Känns som mensvärkar och ni kan ju tänka själva vad irriterande det är att gå med. Det ska bli så skönt att kunna röra sig igen! :D Nu håller vi tummarna för att han kommer i helgen tycker jag.
Jag skulle verkligen uppskatta om jag slapp föda fredagen den 13, och med tanke på att pappa heter Jason (Friday the 13th-associationer-JA) så kan jag ju inget annat än att döpa min son till Omen i så fall :P. Det vill vi ju helst slippa!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: