Hakuna Matata

2011-05-19
19:48:33

Dagarna de går och går... /S
Dagarna rullar på i samma snabba tempo... just nu är jag i en period då det känns som det är måndag, fredag hela tiden, vardagarna går så himla fort, och det är så himla skönt!!
Helgen som gick var jättehärlig... T var här och det blev som sagt en hel del shopping, både lördag och söndag för både mig och T så det var riktigt roligt. Vi lyckades också hinna med att gå på biofilmen Water för Elefphants, en okej film som jag blev lite besviken på men det kanske snarare berodde på mina höga förväntningar. Vi passade också på att packa lite mer inför flytten vilket känns väldigt bra då det trots allt bara är en månad kvar, och som det sett ut hittills  och som det troligtvis kommer se ut framöver så är jag ju i Karlstad på helgerna, och under veckorna är jag för trött för ha lust med sånt.
Tyvärr avslutades helgen på ett trist sätt... När T var redo för att hoppa in i sina föräldrars lilla Peugot som han lånat över helgen så upptäcker han att någon slängt en gigantisk sten på vindrutan så det var ett hål + att hela rutan var spräckt. Så istället för att ägna tre timmar åt bilåkning mot Karlstad blev det tre timmar i telefon för att ringa polis, försäkringsbolag, hans föräldrar, bärgning, bilfirma som kunde byta ruta och som dessutom kunde byta den snarast möjligt. Eftersom vi upptäckte det sent en söndags eftermiddag så var det ingen som kunde ordna det så han fick stanna över natten och få bilen lagad på måndagsmorgonen... så det blev en dyr helg med mycket klädinköp och sen då DESSUTOM självrisken.

På måndagen var det dags för den årliga trippen till Rimforsa Strand med jobbet då det var dags för sommarfest. Det blev en riktigt rolig kväll med god mat, gott vin (till och med enligt min smak som inte är någon vinfantast), tävlingar och urhärligt sällskap!! När klockan var 1 hade de flesta gett upp och gått och lagt sig och jag och min rumskompis gjorde detsamma när vi såg chefen tacka för sig. Det var riktigt tungt när klockan ringde morgonen efter och det var dags för studiedagen att börja :p Men en effektiv dag blev det trots sömnbristen. Studiedagen avslutades med ett överraskningsmoment då våra hälsoinspiratörer tagit dit en Zumbainstruktör så jag och alla mina kollegor fick testa på 30 min Zumba och det var såååå roligt, roligast var dock att se min manliga kollega och min manliga chef dansa loss då det var mycket skaka rumpa/tuttar. Jag ska dock inte uttala mig då min totala brist på koordinationsförmåga antagligen gjorde att jag såg ganska rolig ut jag med!

Nu är det snart helg igen, och det här är faktiskt första helgen som jag och T inte ska träffas då jag bestämt mig för att stanna i Lkpg och han i Karlstad. Jag känner att jag är lite för trött då jag dels var borta som sagt hela måndag och tisdag, sen jobba jag sent idag då det var min tur att stänga och det är det också på fredag. Så det här får bli en pysslarhelg, tänkte ge mig in på det massiva projektet att rensa min garderob nu inför flytten + frisera Pepsi. Ingen av projekten är något jag ser fram emot men båda är lika nödvändiga så det är väl lika bra att få det avklarat.
Vad gäller bostad finns tyvärr forfarande inget nytt att rapportera :(
Idag hade det i alla fall kommit ut en jobbannons inför hösten som jag ska söka, förskollärartjänster i grannkommunen så förhoppningsvis kanske det i alla fall kan leda någon vart även om det kanske inte är en komun jag vill bli särskilt långvarig i...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: