Hakuna Matata

2011-03-12
21:38:32

Vecka 32 /L
Hello!
Gud vad fort tiden går nu. Imorgon är jag i vecka 32, det innebär att snart är det dags! Känns inte så :P
Nu är magen stor och rund och jag märker av den allt mer. Att gå en promenad är inte lika lätt längre, att kliva in och ur bilen är en ansträgning men kul för nu känns det mer allvarligt. Dagarna tickar ner och jag har 5 veckor kvar på jobbet... :)


På onsdag är det läkarbesök och sen är det dags att gå var 14:e dag. Nu mäter lillen ca 30 cm och väger runt 2 kg. Läste i min gravidbok att nu var det dags att göra saker och ting klara för han kan ju faktiskt komma tidigare än maj. Men låt oss hoppas han håller sig inne lite till. Hoppas jag har turen som får värkar hemma och inte börjar föda i matbutiken :P

Såg på En unge i minuten på fyran. Grät av panik så mamma tvinga mig stänga av. Att se mammor i smärta och veta att jag liksom inte kommer undan det eländet ger mig ångest. Jag har ju aldrig haft så mycket som tandvärk. Men nu längtar jag efter att hålla honom så det ska bli skönt att få ut honom :)
Barnvagnen är beställd och jag hoppas få hämta ut den helgen den 8 april när jag ska till Karlstad. Farmor köper skötbordet och mormor köper spjälsängen. Han har en garderob inför det kommande året så nu sitter jag mest och kollar på lite inredningsprylar. Jag älskar Barbapapafigurerna!

Barbapapa ljusslinga 399 kronor www.kopbarnvagn.se

Väggstickers Barbapapa 269 kronor www.annaaxel.se


I veckan har vi haft mormor/mamma boende här. Hon flyttade tråkigt nog tillbaka till Sverige igår. I torsdags tog vi en tur på stan för jag behövde linnen som täckte magen. Kolla dessutom på amningsbh, här i stan har inte de stora klädkedjorna mammakläder (hur jävla dåligt är inte det). Det finns bara några få barnbutiker som säljer mamma/amingströjor och priset ligger på 600 kr/stk. Får ta en rajd i Karlstad istället. Amingsbh fanns i upp till kupa c, seriöst? Brösten exploderar ju, att de inte köper in fler storlekar! Jag blir så trött på den här staden i bland. I alla fall fick jag faktiskt köpt en body och tröja. Mamma köpte:

....eftersom grodor är min grej ;)

Nu ska jag se resultatet på Melodifestivalen. Ha en fin helg!

 

 

 



Kommentar:
#1: Sandra

Åh jag ska också till karlstad den helgen, ska på dop den 9:e. Vore kul om vi hann och ses en stund så jag får se fina magen, den var ju inte så stor senast vi sågs. Jag kan ju hänga med dig på shopping eller något om du inte har tid att bara ses för fika. Du får titta på de sista minutrarna av det programmet... jag tittade också och kände lite panik men samtidigt så ser man ju alla mammor "glömma" smärtan så fort bebis är ute :)

2011-03-13 @ 11:15:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: