Hakuna Matata

2011-03-15
20:52:47

Världens längsta väntan /L
Åhh känns som hela livet går ut på enbart väntan just nu. Livet är ju dötrist som gravid (förutom smuligheten av bebisrörelser och att alla passar upp en ;)). Men nu är det 4,5 veckor kvar till mammaledighet, och dagarna ser likadana ut. Jobb, sova, mat, sova. Så börjar det om igen. Jag har inte mycket energi att göra något heller så det blir mest facebook/tv i sängen. Känner att det är hur tråkigt som helst men samtidigt tänker jag att DET kommer det inte bli mycket av sen.
Jag har ju haft en förvånansvärt bra graviditet och mår väldigt bra. Igår hade jag en del ont mellan bena. Det är svårt att förklara men det kändes som om någon slagit med en knytnäve rakt upp mellan bena. Gissar på att smärtan berodde på mitt mycket dåliga val att slänga ut grus över ingången på jobbet. Not good i åttonde månaden vill jag lova. Men idag är det bra igen!

Imorgon har vi temaavslutning (bondgården) på jobbet. Nästa vecka har jag föräldrasamtal, känns bra att verkligen få avsluta allting innan jag tar ledigt.

Nu har jag förövrigt beställt barnvagnen, det var bara en veckas leveranstid så den ska garanterat finnas i butiken när jag kommer :) Priset var höjt men med alla tillbehör som landade priset på 9060 svenska kronor! Ska bli kul att få hem den. Nu börjar dock jakten på bilbarnstol, den marknaden är ju en enda djungel och fy fan för att behöva punga ut med cirka 4000 kronor på en stol som högst används ett år. Man vill ju ha en säker också... och begagnat ska man ju inte köpa. Jaja! Sambon föreläste i stadens gymnasieskola idag vilket resulterar i 3500 kr extra nästa månad! Tur man har en sån duktig älskling här hemma ;) (Känns liiiite fubbigt med tanke på att det är jag som spenderar 3,5 år på lärarutbildningen)... livet är inte alltid rättvist.

Nu ska jag stranda framför teven och House... God kväll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: