Hakuna Matata

2011-03-12
20:40:16

Halloj /S
Idag är det lördag och den har rusat förbi oss i rekordfart fast vi egentligen inte gjort något. Jag var riktigt seg imorse när jag vaknade trots att det blev en tidig kväll igår. Jag var ute med jobbet, det var bowling och mat som stod på agendan då en ny traditon skulle införas med vandingspokal. En stor fin buckla var inköpt och var priset till det vinnande bowlinglaget. Inte helt överraskande så tillhörde jag inte det laget! Jag är en usel bowlare men jag kan ärligt och utan att skämmas säga att mina två lagkamrater var ännu sämre! Båda lyckades få ner sina klot i rännan efter bara någon meter och lyckades knappt få ner en enda kägla. Men hur dåligt det än gick så var det jätteroligt, det kändes dock lite sorgligt när man pratade om vandringsbuckla och veta att man inte kommer vara med nästa år för jag har verkligen världens bästa kollegor och en toppenbra chef!
Halva styrkan sa dock tack och hej redan vid 22, och jag gjorde det samma en liten stund därefter för att spendera sista stunden av kvällen med T. Jag tyckte det var okej med tanke på att jag ska ut igen med mina kollegor om bara två veckor, något som kanske är välbehövligt för efter bara två glas vitt så kände jag en viss påverkan pinsamt nog... så ofta dricker jag alkohol!

Idag började vi dagen med en långpromenad i solen och det var urhärligt! Här i Linköping har den mesta snön smält bort och det är nu grönbruna fält man ser istället för vita. Pepsi njuter av att få springa på fälten och nosa efter sork eller vad det nu är som får honom att springa runt och lukta som en tok i zick zack-mönster och jag njuter av att se honom så glad. Det enda tråkiga med den här tiden är ju att min svartvita hund kommer hem alldeles kolsvart under magen och på benen för att han är så skitig!! Jag överväger starkt att åka och titta på en ny regnoverall åt honom imorgon, Inte för att hålla honom torr utan för att hålla honom ren mer än en dag!!! Men vi får se, han har ju egentligen en redan men den är så irriterande i benslutet då kardborrfästet är uselt så jag tänkte kolla efter en billig med resår istället... men vi får se...

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt min älskade sambo som imorgon flyttar till Karlstad... än så länge känns det väldigt overkligt, det känns som att han bara ska åka bort någon dag och sen komma tillbaka men så är ju inte fallet. Nu väntar ca 3 månader då man ska bo själv. Jag har börjat fundera på att anmäla mig och Pepsi till en hundkurs med fokus på kontakt och inkallning... känns som att det kanske är bra att vara uppbokad på åtminstone en sak i veckan utöver jobb om man ska få tiden att gå... men vi får väl se....

Ha en underbar lördag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: