Hakuna Matata

2011-06-19
01:10:47

Semesterplaner /S
Nu har jag min allra sista jobbvecka framför mig innan semestern/arbetslösheten inleds och därmed är det verkligen hög tid för att försöka planera in lite semesterplaner. Jag har inte riktigt haft ork eller ro till att ens tänka på semestern under den intensiva bostadsjakten, men nu när vi fått ett boende och ett inflyttningsdatum så känner jag att vi måste försöka boka in lite roliga saker under semestern som samtidigt inte får vara alltför kostsamma med tanke på att jag som sagt är arbetslös och inte har en aning om hur mina inkomster kommer se ut under det kommande året.  Samtidigt så tycker jag det är viktigt att man faktiskt gör något under den tiden man är ledig, verkligen nyttjar ledigheten och inte bara låter dagarna gå när man väl har chansen till att resa bort och skaffa fler härliga minnen.

Vi har pratat på att ta en restresa men nu när jag sitter och tittar så tycker jag inte att det finns särskilt billiga resor och inte heller är det några resmål som känns så där jättelockande. Tittade lite snabbt in på Ryanair och blev lite sugen på att åka till Irland. Det är egentligen ett resmål jag alltid velat till då jag tycker deras naturlandskap verkar vara helt fantastiskt. Att flyga dit kostar ju i stort sett ingenting men sen är det ju vad man vill göra väl på plats och för min del så är det helt klart att resa runt som lockar samtidigt som jag är lite feg inför tanken på deras vänstertrafik...

Sen kan jag även tänka mig att åka runt i Sveriges södra delar... Vi har också pratat på att åka till Ullared för att eventuellt shoppa lite. Känns extra kul när man ska flytta att åka dit då jag tycker de har haft ganska fina saker när det kommer till heminredning. Men vi får väl se...

Hur som helst så tar jag gladeligen emot tips på vad man kan tänkas hitta på i sommar, vad ska ni göra? Kanske kan man få lite inspiration... :)

http://4.bp.blogspot.com/-6V_DAMiNQJg/TbACMgN_AuI/AAAAAAAAA4g/pe5yK-RaLX8/s1600/irland_stor_30584128.jpg

 


ireland

...det ser ju att vara så himla fint...Sen är ju frågan hur kul det är att spendera sin semester i ett land där det regnar en hel del!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: