Hakuna Matata

2011-01-06
14:25:22

Pust och stånk! /S
Första träningspasset är avklarat!
Jag fick en Wii balance board + träningsspelet Wii Active av mamma i julklapp som jag nu har invigt på riktigt! Herrejisses vad det var jobbigt. Jag startade en 30 day challenge, man fick då välja på låg, medel eller hög intensitet och dum och taggad som jag var så valde jag hög intensitet... BIG mistake! När en fjärdeldel av träningspasset var avklarat hade benen förvandlats till gelé och jag kände mig både yr och illamående. Men jag var ju inte bara dum utan också taggad så jag lyckades hålla mig på benen och ta mig igenom det 30 minuter långa passet så nu räknar jag med att känna mig rejält öm i kroppen imorgon.

Som ni säkert redan förstått så var det onda i ryggen helt borta när jag vaknade imorse så jag antar att det var en låsning eller en nerv eller något i kläm.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska det göras piroger som ska in i frysen direkt för alla de där dagarna när jag kommer hem trött från jobbet och inte orkar fixa mat - ska jag minska i vikt så kan jag ju inte springa och köpa pizza varje gång jag blir så trött (vilket är rätt ofta :p)!

Medan jag tränat har T städat bort julen, så nu står det massor med grejer som ska upp på vinden och två stora tvättkassar som vi ska ta tag i ikväll. Annars blir det en lugn dag, vi slappar och pysslar lite här hemma idag så att vi kan göra vad vi vill i helgen. Men innan det är helg så är det ju ännu en jobbdag imorgon, en jobbdag som jag räknar med kommer bli rätt seg då vi är tre som jobbar och det kommer bara 5 barn på hela dagen... men men, det är då man får försöka passa på att pyssla med annat, kanske fixa lite nya flanosagor. Jag hittade en länk igår när jag satt på jobbet där det finns massor med flanosagor att hämta; http://frokenflanofilosoferar.blogspot.com/

Men nu är det som sagt duschen som väntar! Ha en fortsatt skön dag...!

Wii Active som var sjuuuukt jobbigt för en otränad stackare som mig!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: