Hakuna Matata

2011-01-18
18:08:05

Härliga, underbara promenad! /S
Eftersom jag är så "duktig" på att klaga här i bloggen så tänkte jag för ovanlighetens skull skriva när jag känner mig glad och nöjd över något!
I eftermiddag gick jag nämligen en promenad med Pepsi, och det var en sån där underbart, härlig nästintill PERFEKT promenad. Han drog i stort sett inte alls, och lydde i stort sett minsta lilla vink från min sida och han fick den där härligt lysande blicken där han bara verkade vänta på nästa kommando/chans till att få göra något bra.
Jag matade honom i och för sig ganska friskt med mat då jag hade med mig hans kvällsmat i fickan, men jag har insett vad härligt det är att ta med maten ut på promenaderna, att kunna överrösa sin hund med belöning utan en tanke på att det inte skulle vara bra för hans vikt/hälsa med en massa godis! Så det är verkligen dagens tips, för förutom att jag slipper dåligt samvete så märker jag att Pepsi nu efter ca 1-2 veckor med den "metoden" så är han mer uppmärksam på mig då han vet att det ofta kan komma belöningar!

Vissa dagar är han billig men idag var han bara så underbart perfekt :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: