Hakuna Matata

2011-02-27
12:58:04

lugn helg med trött S /S
Då var det söndag igen...
Den här helgen har varit lugn då både jag och T kände oss väldigt trötta. I fredags var det till och med så illa att vi gick och la oss och somnade redan vid 22.30 men det var välbehövligt då båda två kände sig helt slut.  Jag vet inte var min trötthet kommer ifrån då jag haft en otroligt lugn jobbvecka, jag tror kanske att det är alla tankar som snurrar just nu då vi hela tiden närmar oss flyttdatumet. Jag tänker nog ganska mycket på det fast jag inte är riktigt medveten om det, sen snurrar ju tankarna en hel del kring var vi ska bo när jag sen kommer i juni. Nu är det ju ett tag kvar så det är ju verkligen ingen panik, men det är ändå jobbigt att inte veta, och det är jobbigt/skrämmande att veta att man ska flytta till Karlstad utan att ha jobb... hur lång tid kommer det ta innan man får en fast tjänst...kan det vara så illa att det dröjer flera år... Vad kommer de säga på tisdagens bankmöte, kan vi få lån, ska jag vara ärlig med att säga att jag ska säga upp mig och därmed inte kommer ha en fast inkomst den kommande tiden? Som sagt... just nu är det massor med tankar som snurrar oavbrutet vare sig jag är medveten om det eller ej.

När vi vaknade på lördagen så började vi dagen med en promenad med Pepsi, därefter tog vi en sväng ut till Ikea där vi (läs jag) gick och drömde om bostäder och inredning, kollade upp lite vad det kostar med nytt golv och lite andra förändringar man kan tänkas vilja göra om man köper en bostadsrätt, det känns som att det kan vara bra att ha lite koll på det då jag gärna försvinner in i renoveringsfantasier när jag kollar på bostäder utan att egentligen ha grepp om vad det skulle kosta att genomföra dem. Just nu är ju min hjärna helt inställd på den bostadsrätt vi hittat på Hagaborg i Karlstad, något som är väldigt dumt då det inte alls är säkert att den lever upp till mina förväntningar i verkligheten och dessutom ska vi ju vinna budgivningen innan den är vår, och just nu har vi svårt att ens få till en tid att gå och titta på den innan budgivningen drar igång... men tyvärr... jag är sån! När jag väl börjat tänka på något så kan jag inte sluta, vilket gör att jag ofta blir väldigt besviken när det inte går som jag tänkt mig. Vi gör i alla fall vad vi kan, bankmöte är som sagt bokat till på tisdag för att se om vi kan få ett lånelöfte från Swedbank + få lite allmän info om hur det funkar, sen ska vi även göra några ansökningar online till andra banker för att kunna jämföra lite. En annan sak som ska göras är att T ska ringa mäklaren och se om vi kan få se lägenheten en annan dag än visningsdatumet då det är mitt i veckan, vi skulle ju kunna ta ledigt men då det är Ts sista vecka på jobbet så är det inte säkert att det skulle beviljas... så vi får helt enkelt se...

Idag har jag mest gått och plockat och städat lite här hemma, jag känner mig fortfarande ganska trött trots två nätter med mycket sömn. Det blir nog fortsatt lugnt resten av dagen förutom en långpromenad senare i eftermiddag. Kanske att man orkar ta tag i projektet fotoalbum + framkallning av kort men det återstår att se...

Ha en skön söndag mina vänner!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: