Hakuna Matata

2011-02-23
21:30:40

Från den ena till den lägenheten till den andra, men kul är det! /S
Efter lite funderande hit och dit så kände jag och T ganska snabbt att den där bostadsrätten jag nämnde i mitt förra inlägg, inte passade oss, området är förvisso rätt men inte planlösningen och den är ju väldigt viktig för att man ska trivas. Istället tog jag mig en ny titt på det som låg ut och hittade en annan bostadsrätt i ett annat område som också känns väldigt lockande med en planlösning som kändes mycket trevligare, och den var i ett sådant skick att den är varken bu eller bä, långt ifrån tipp topp men heller inte särskilt sliten. Området skulle som sagt passa oss då det fortfarande är nära stan, det är nära till grönområden och fina promenadstråk. Den hade gärna fått ligga på ett högre våningsplan då den ligger på 2:a våningen nu, och första våningen är bottenplan. Men som sagt det känns ändå okej. En annan nackdel är att badrummet är väldigt litet, men allt som behövs får plats. Fördelen med den är att den på bilderna verkar vara så härligt ljus med mycket ljusinsläpp, den ligger i ett bra område nära stan, är i ett skick som gör att jag skulle kunna flytta in direkt och bara byta en tapet och det skulle kännas bra + att utgångspriset inte är skyhögt.

Så nu sparkas karusellen igång ännu mer! Imorgon ska vi försöka boka en tid hos åtminstone en av bankerna för att diskutera lånelöfte och om man får det så ska vi definitiv räkna på allt och gå på visningen :)
Det känns dock väldigt läskigt då allt med bolån och räntor känns oerhört främmande och jag blir inte så mycket klokare när jag läser heller.... men det är väl sånt de ska kunna förklara på banken hoppas jag!

I övrigt så händer inte mycket... Våren tog det tvärstopp för under helgen då temperaturen sjönk kraftigt och ligger just nu på ca -23 nattetid och -10 dagtid, det ska dock bli mildare till helgen så jag hoppas att det är då allt vänder och våren kommer på riktigt! Jag försöker också fortfarande att vänja mig vid tanken på livet som särbo samtidigt som jag har fokus inställt på sommaren som innebär en mycket efterlängtad flytt för min del. Mitt i allt det försöker jag också hålla humöret uppe vid tanken på att flytta till Karlstad som arbetslös...



Planlösningen på lägenheten vi fastnat för. Nu ser inte lägenheten ut exakt så här i verkligheten då de tagit bort en vägg på planlösningen för som lägenheten ser ut nu blir det som en liten korridor från hall till köket. Men nu ska man väl inte hoppas för mycket för det finns ju massor som kan gå fel så som att man inte får ett lånelöfte eller att den stiger massor i budgivningen... Nu är det dags att sussa, är sååååå trött och har varit det hela dagen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: