Hakuna Matata

2011-12-14
21:06:42

Stämningsuppbyggnad pågår /S
Nu är det bara 1,5 vecka kvar till jul och jag har knappt köpt några julklappar och de som återstår att inhandla kommer mina systrar ta hand om. Med avsaknaden av snö och julklappshandel så får man försöka hitta den där härliga julkänslan på annat sätt...

Jag har försökt genom att redan strax efter första advent slänga fram alla mina julsaker här hemma i form av röda gardiner och tomtar men än så länge kan jag väl inte påstå att jag känner av det så där jättemycket.
Mitt nästa steg är att spela julmusik så nu ligger jag och lyssnar på min jul-playlist på Spotify och försöker men det går så där, även om musiken är mysig så känns det mest konstigt. I helgen har jag bestämt att det ska inhandlas en julgran, förhoppningsvis kommer det locka fram julkänslorna när man känner grandoften om de inte infunnit säg innan dess!

Har ni några favoriter bland julmusiken?

Här kommer några av mina....


Eartha Kitt -Santa Baby


Mariah Carey - All I want for christmas



Band Aid- Do they know it´s christmas time



Gene Autry - Here comes Santa Claus


Slade - Merry Xmas everybody

Mairi Campbell - Auld lang syne

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: