Hakuna Matata

2011-12-26
20:16:51

Sista dagarna år 2011 /S
Hur konstigt det än kändes med julfirande så har det skett för julen kommer ju oavsett om man är fylld med julkänslor eller ej. Någon vit jul blev det inte i år, istället har temperaturen pendlat mellan någon minusgrad upp till över 10 grader varmt! Julfirandet inleddes redan den 23 december, precis som förra året! Tobias familj kom hem till oss under kvällen och det blev lite julgodistillverkning, kvällsmacka med julskinka och den härliga biten med julklappsutdelning! Jag fick flera fina julklappar men den allra bästa av dem var Ts julklapp. Han lyckades överraska mig totalt med att ge mig två biljetter till Bruce Springsteen i sommar! Jag är inget superfan av honom men jag tycker att han gjort massor av bra låtar och det är en sådan artist som jag gärna vill ha sett live så det ska bli riktigt häftigt att få se honom tillsammans med över 60 000 andra människor - jag har aldrig varit på en så stor konsert tidigare!

På själva julaftonen åkte vi ut till sommarstugan för att äta jullunch tillsammans med Ts släkt - mysigt men lite trångt. När julklappstävlingen var över följde vi vår jultradition och åkte vidare för att fira jul med min släkt hemma hos min mormor. Precis som vanligt var det lite lätt hysteriskt - mycket folk speedade/övertrötta barn, men framför allt mysigt att träffas allihop! Juldagen hade vi tänkt avsluta med utgång men på grund av mitt knä och allmänt ointresse från kompisar så la vi ner den tanken. Istället kom syster L hit med sin sambo då de hade barnfritt hela natten. Det blev TV-spel, brädspel, pizza, prat och vin, en mysig kväll som inte tog slut förrän närmare kl 3. Därför blev det en lång sovmorgon imorse vilket verkligen inte var så smart då jag öppnar på jobbet imorgon och därmed borde gå och lägga mig tidigt, och att lägga sig tidigt när man inte kom ur sängen förrän vid 12 och sedan har parkerat sin rumpa i soffan under hela dagen känns som ett mission impossible!

Nästa firande på tur är nyår. Jag har ingen aning om hur det kommer se ut. Vi har blivit inbjudna till en fest med Ts gamla klasskompis men har inte bestämt hur vi ska göra. Jag är sugen på att gå då det skulle ge oss chansen att lära känna lite nytt folk men jag har fortfarande ont i mitt knä vilket ställer till lite praktiska saker för mig så kanske väljer vi ett lugnt firande tillsammans med mina systrar istället.

I samband med nyår kommer ju tankar om mål/löften inför det nya året. Det roliga med en blogg är ju möjligheten att kunna gå tillbaka och läsa tidigare inlägg. Jag tittade tillbaka till de allra första inlägg som skrevs 2011 och läste där mina förhoppningar/löften för året och de var tre stycken; att flytta till Karlstad, att gå ner i vikt och att bli bättre på att aktivera Pepsi. Nu vid årets slut så kan jag känna att jag nått 1,5 av de målen. Jag sitter ju just nu hemma i vår egen lägenhet i Karlstad så det nålet nådde vi till min stora glädje och det känns underbart nu i efterhand när jag läser om min stora längtan efter en flytt och att jag faktiskt då inte alls var säker på att det faktiskt skulle bli en flytt.
Någon viktnedgång har det verkligen inte blivit - sanningen att säga så är jag nog ännu någr kila tyngre nu än då! Vad gäller Pepsi så tycker jag nog att jag blivit mer engagerad att jag oftare än tidigare försöker att träna något med honom med klicker eller annat men mitt mål att träna 3 ggr/veckan har jag inte uppnått på långa vägar.

Så... vad är mina förhoppningar och mål för det kommande året...?

Återigen har jag ett mål om att gå ner i vikt och det är ett måste!! Nu jäklar får jag göra något åt det här... Jag börjar känna motivationen växa samtidigt som mitt jävla knä sätter tvärstopp för träning just nu så nu har jag börjar längta efter röntgen och träff med sjukgymnast så jag kanske vet lite om när jag kan komma igång med träning. Jag har lånat hem mormors träningscykel så nu kan jag ju i alla fall komma igång och cykla lite (något sjukgymnast rekommenderade för knät).

Sen har jag ju andra drömmar för året så som bröllop (känns kanske inte helt troligt men drömmen finns), en fast anställning på en arbetsplats jag trivs, nya vänner och kanske att man under året kommer börja fundera på tankar om att bilda familj - eller kanske inte? En stor dröm är husköp men det känns fortfarande som att det ligger en bit fram i tiden...

Så mitt enda mål är helt enkelt att ta tag i vikten på ett eller annat vis... förhoppningsvis utan att behöva ta hänsyn till ett skadat knä och rehabiliteringstid, men det återstår att se...!

http://nydalafavoriter.files.wordpress.com/2010/12/fyrverkeri.jpg



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: