Hakuna Matata

2011-12-18
15:54:42

Mera knäproblem! /S
Efter gårdagens svimanfall på grund av ett ont knä så trodde jag att det var över för den här gången men icke! Inatt vaknade jag av att det gjorde svinont i knät igen efter att jag vänt mig men det gick över efter en stund men imorse vågade jag knappt kliva ur sängen rädd för att samma sak skulle hända igen. Till slut linkade jag in i duschen men då "hoppade" det till i någon led inne i knät också... det gjorde inte ont men det gjorde mig livrädd. Så nu har jag mest suttit i soffan under den här söndagen och grinat och försökt vara hoppfull om vart annat...

Jag är verkligen livrädd för att behöva uppleva den smärtan igen samtidigt som jag hatar att jag sitter i en soffa i min egen lägenhet och inte ens vågar gå till toaletten för att hämta ett papper så jag kan snyta mig för jag är rädd för något som KAN hända. Jag har i alla fall ringt rådgivningen och hon sa åt mig att kontakta vårdcentralen imorgon då hon tyckte det lät som att det kanske varit nära att hoppa ur led men inte riktigt gjort det. Så imorgon åtminstone är jag sjukskriven - sen hoppas jag på att jag ska få hjälp på vårdcentralen. De kanske inte kan fixa det men de kanske kan tala om hur jag ska hantera det, om jag ska försöka röra mig så mycket som möjligt eller vila och vad jag kan göra för att undvika att det händer igen....

Just nu känner jag mig som en fånge i min egen kropp :(

Solen skiner och vädret har varit underbart och jag längtade efter att få ta med mig min vovve ut på en skogspromenad så han skulle få göra av med sin överskottsenergi - men det går ju inte. Tobias har fått åka julgransjakt själv då jag som sagt inte vågar stödja på mitt ben, och han har bakat julgodis och griljerat vår lilla julskinka - allt sånt mysigt man vill göra ihop...

Så nu sitter jag som sagt här i min soffa, grinar om vart annat för att i nästa stund försöka intala mig att det nog gått över till imorgon...

Som tur är så återupptäckt ett gammal spel till Wii som jag köpte för nästan ett år sedan men som jag då tyckte var skittrist. Nu har jag i alla fall kommit igång med spelandet lite så nu är det ganska roligt. Spelet är Epic Mickey. Tobias sitter och skrattar åt mig för att jag tycker att det är så svårt men nu snart har jag kommit in i det, och gör jag det inte idag så lär jag väl göra det imorgon när jag ska sitta instängd en hel dag hemma ;)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/59/Epic_Mickey.jpg

http://cdn.springboard.gorillanation.com/storage/craveonline.com/upl_images/epic_mickey_screen_1.jpg


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: