Hakuna Matata

2011-12-29
22:00:24

Länktips - experimentera med Kråkis /S
För alla förskollärare och lärare i de tidigare åren har jag ett länktips som jag fick av min moster. Länken leder till en uppsats skriven av en förskollärarsudent. I slutet av uppsatsen har hon bifogat ett arbetsmaterial i naturvetenskap och teknik riktat mot främst förskolan.
Det är mängder av experiment som inte alls är särskilt svåra att genomföra. Materialet är uppdelat i fyra delar, med experiment för de fyra årstiderna.

Naturvetenskap och teknik är ju högaktuellt nu i och med den reviderade läroplanen för förskolan! Ta en titt - hoppas ni känner er lika inspirerade och taggade som mig på att få föra in lite experiment i er verksamhet!

För att komma till uppsatsen, klistra in följande adress i adressfältet; hig.diva-portal.org/smash/get/diva2:327647/FULLTEXT01

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: