Hakuna Matata

2011-12-15
16:12:52

Jag saknar dig mindre och mindre... /S
I början av december fick jag chansen att gå och se Melissa Horn för första gången i mitt liv. Jag har spelat hennes skivor om och om igen här hemma så hon var inte obekant för mig. Jag hade däremot inte hört hennes senaste platta.

Konserten fick inge vidare recensioner i vår lokaltidning men det måste ha varit en känslolös människa som skrivit den artikeln. Jag satt bokstavligen talat med gråten i halsen, och tjejen som satt bakom mig grät så hon skakade och jag kunde inte låta bli att låta bli att fundera över vad hon tänkte på när hon hörde låtarna som fick henne att gråta så hejdlöst i en fullsatt arena...

Hur som helst så var det framför allt en låt som fastnade hos mig och som jag nu spelar maniskt här hemma om och om igen. Jag har egentligen inte upplevt någon direkt hjärtesorg i mitt liv men när jag hör hennes låtar så kommer en känsla över mig hur det egentligen skulle kännas om mitt förhållande skulle ta slut - hur skulle man gå vidare, hur skulle man orka...

Sorgliga texter men ack så vackra....



Melissa Horn - Jag saknar dig mindre och mindre

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: