Hakuna Matata

2011-12-29
19:52:48

Favoriter /L
Nu tänkte jag lämna tristessen en stund och ranka min favoritfilmer utan inbördes ordning. Jag vill gärna höra era.

  • Transformers - Kanske oväntat? Men jag älskar action och Transformers innehåller allt. Jag förstår inte vad de klagar på, jag älskar alla filmer. Ps. Jag vill också ha en Bumblebee.

 

  • Världarnas krig - Jag vet inte hur många gånger jag sett den, lika bra varje gång.

 

  • Dirty Dancing - Aaa men den är ju så bra! Dansen, musiken, kemin. Vilken flicka vill inte uppleva sådan kärlek?

 

  • Ice Age - (på svenska, Robert Gustavsson är oslagbar som Sid). Jag älskar den. Den ligger varmt om hjärtat.

 

 

 

  • Oceans 11, 12 och 13. - Underhållning men twist. Vad kan bli fel?

 

 

 

  • Jurassic Park - Jag minns när jag såg första filmen. Den är ju otrolig än idag.

 

  • Shrek - På orginalspråket. Det är humor det.

 

  • Trolljägaren - Till och med lilla Norge kan göra bra film. Trolljägaren är smart och snyggt gjord. De leker med gamla myter och sagor.

 

  • Storfilmerna - Alla har alltid en utav dem på sin lista. Välj själv: Gudfadern, Avatar, Titanic, Sagan om ringen triologin mfl.

  • Disneyklassikerna - Askungen, Skönheten och Odjuret, Bambi, Dumbo, Snövit... hela gänget. Nostalgi och barndomsminnen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: