Hakuna Matata

2011-12-12
16:24:44

Att leva säkert /L
Såg på Äntligen hemma och Martin Timell som informerade att många svenska hem inte har någon brandsläckare.
Jag har inget minne av att jag någonsin haft en brandsläckare hemma, även när jag bodde med mamma. Jag tror framförallt lägenhetsboende är speciellt dåliga. Min erfarenhet är att det ibland MÖJLIGEN kan stå en släckare i garage hos villaägare. I Norge har alla brandsläckare. Det är mycket vanligare. Det beror framförallt på att hyresvärden är ansvarig för att det ska finnas brandsläckare i varje lägenhet, eller varje våning om du hyr hus. Skitbra om du frågar mig för jag går inte i första hand och köper en, de är svindyra.
Men det är ju en bra investering så önska en i julklapp om du inte har någon.

Idag finns det designade brandsläckare, vi har ju tyvärr den klassiska röda hängandes mitt på väggen i hallen. Inte snyggt men nu är man så van.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: