Hakuna Matata

2011-08-29
20:29:31

Pepsi update, lönefunderingar och Queen /S
Lite is i magen är alltid bra att ha även om det är tufft när djuren mår dåligt, men den här gången så verkar det som att det inte är någon större fara. Hältan bak har bara blivit bättre och bättre under dagen så jag antar att det är vanlig träningsvärk som spökar. Han fick ju gå nästan tre gånger så långt som han brukar under gårdagen då vi insåg att han gick en morgonpromenad på 8km på morgonen med T, och sen en kvällspromenad på 1,1 mil på kvällen, så det blev väl helt enkelt för mycket för min lilla farbror.

Ögat ser också bättre ut även om ögonlocket hänger av och till så vi får helt enkelt fortsätta att hålla koll...

Under eftermiddagen ringde förskolechefen för mitt nya jobb bara för att ge mig en kort update. Vi diskuterade även lite lön och hon berättade att Karlstad låg efter i löneutvecklingen så troligtvis kommer de inte kunna möta upp mitt löneanspråk. Det känns riktigt surt då mitt löneanspråk var samma lön som jag hade i Lkpg, inte högre. Frågan är bara hur mycket man kan tänka sig att gå ner. En nyexaminerad förskollärare får tydligen 20 600kr i Karlstad just nu, och min lön i Lkpg låg på 21 790kr efter att ha jobbat i två år... Så nu måste jag försöka fundera ut hur lågt jag kan tänka mig att gå... Jag har ju fortfarande möjlighet att ta det andra vikariatet men det känns ju inte alls lika lockande... Samtidigt så vill de väl få mig så billigt som möjligt och kanske försöker med fulspel, vad vet jag... Det jag vet är att jag inte är särskilt bra på det här med löneförhandling!

Under dagen har vi också hunnit med att boka biljetter till Queen-showen som kommer till Karlstad om en månad, det blir mina föräldrar, svärföräldrar och jag och T som ska gå. Jag är väl inget superfan av Queen men de har ju gjort en hel del bra låtar + att det alltid roligt att gå på konserter av olika slag :)
Så nu har jag lite att se fram emot i höst... först Queen-showen i slutet av september, sedan Red Hot Chili Peppers-konsert i Globen i oktober, och sen har jag tänkt köpa biljetter till Melissa Horns spelning när hon kommer till Karlstad i början av december... skönt att ha lite roliga saker att se fram emot nu när det kommer en tid av regn, snö, slask och mörker!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: