Hakuna Matata

2011-08-06
03:03:51

En härlig kväll med en underbar vän och mer hemmapyssel! /S
Ännu en fixardag!
Idag har det varit grått och regnigt här i Karlstad och det har faktiskt varit riktigt skönt...! Äntligen en dag där man kan pyssla här hemma utan att känna stress över att man slösar bort en fin semesterdag. Man kan ju tycka att vi borde vara färdiga här hemma nu då det känns som att jag skrivit ett antal gånger nu att vi har fixat här hemma, men det verkar inte finnas någon ände på det.
Idag var det dock ganska roligt pyssel vi ägnade oss åt då vi köpte en ny vardagsrumsmatta, något jag velat göra länge. Vi fick också upp vår kristallkrona som vi fått i förlovningspresent efter önskemål från mig. Det är ju ingen äkta sådan men den hänger fint i vårt vardagsrum och lyser jättemysigt. Det blev också fynd i form av en fin gammal stol som vi hittade på Solareturen som är typ som Myrorna, efter att stolsdynan fått nytt tyg blev den superfin!
Eftermiddagen avslutades med ett härligt telefonsamtal som innehöll en bokning av en ny anställningsintervju, bara ett vikariat men allt är bättre än inget, så nu är det bara att hålla tummarna igen!

När kvällen kom kastade jag ut T som fick hälsa på sina föräldrar medan käraste vännen och bloggkollegan kom och hälsade på mig för första gången. Det var så himla härligt att bara få sitta och prata i soffan, bara vi i flera timmar. Det tror jag inte att vi har gjort sedan L flyttade till Norge då vi oftast har våra respektive i släptåg, vilket också är trevligt men det är något särskilt att få sitta med sin närmsta vän och få prata om allt möjligt.

Nu är klockan alldeles för mycket för att jag ska få fortsätta sitta här... har ägnat senast två timmarna tittandes på Pretty Little Liars som jag hört en del om, så jag kände att jag var tvungen att kolla in serien själv. Det verkar inte vara någon höjdarserie men jag har ändå fastnat så pass mycket att jag tittat på flera avsnitt i rad. Avsnitten finns att se bl.a. här!

Imorgon förmiddag blir det ännu ett tårtkalas för min käraste sambo som fyllde år i veckan, den här gången är det hans familj som kommer, och de kommer på tidigt förmiddagsfika så nu MÅSTE jag gå och lägga mig. T stannade kvar ute i sommarstugan inatt med sina föräldrar så jag och Pepsi ska för första gången sova själv i lägenheten vilket känns lite konstigt. Jag önskar just nu att vi hade kopplat in vår stereo i sovrummet så att jag hade kunnat somna till lite musik, det är alltid lite lättare när man ska somna själv....

Hur som helst, natti natt på er, sov så gott!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: