Hakuna Matata

2011-08-22
13:36:50

Aldrig igen! /S
Jag älskar verkligen vår fyrbenta familjevän, han är underbar på de allra flesta sätt...

MEN... den dagen Pepsi inte längre finns med oss, och jag kanske börjar prata om en hundlängtan, och kanske till och med en längtan efter att ha just en cocker spaniel i huset, påminn mig då vänligt men mycket bestämt om det här inlägget.

JAG SKA ALDRIG NÅGONSIN MER HA EN COCKER SPANIEL!

Han är som sagt underbar, passar mig perfekt på alla punkter utom en och det är tyvärr en stor punkt och det är pälsvården! Jag har förmodligen valt den allra enklaste genvägen för en cockerägare då jag rakar av all päls ungefär varannan månad men när man väl ska göra det så tar de sååå mycket tid, det pajar min rygg för resten av dagen och det blir små pälsstrån i heeeeela lägenheten. Förutom det så har cockrar också en sådan päls som kräver att man badar dem minst en gång i månaden om man vill slippa en extrem hundlukt, inte alls samma sorts päls som t.ex. golden retrievers...

Så nu var det sagt... jag älskar min cocker men det kommer aldrig någonsin igen att bo en pälskrävande hund när Pepsi är borta!

Ett av de första korten på Pepsi hos oss när han fortfarande fick vara långhårig.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: