Hakuna Matata

2011-04-06
21:52:02

Vem bryr sig om morgondagen när det känns så här just idag... /S
Somliga dagar är bättre än andra... det här är inte en av de dagarna.

Medan en av oss börjar känna att saker och ting börjar falla på plats så känner väl jag ungefär det motsatta. Jag har gått från att ha haft min trygghet i min lilla familj här i Lkpg med T och Pepsi, och ett jobb jag trivs med och kollegor som jag stormtrivs med, en lägenhet som jag kanske inte gillar fullt lika mycket i en stad jag trivs med men som saknar människorna som betyder något, till att inte ha något boende, inget jobb och livet som särbo. Jag förstår att jag förmodligen låter väldigt gnällig och tjatig men just nu känns saker och ting jobbigt. Det känns jobbigt på jobbet varje gång man kommer in på samtalsämnens som rör tiden efter det att jag slutat... tanken på att allt fortsätter här utan mig, för oj vad jag verkligen trivs! Det känns också jobbigt att ha en pojkvän som inte riktigt verkar förstå varför jag tycker det här är jobbigt (förutom delen att vara ifrån varandra) då han flera gånger sagt orden "det var ju det här du villle...".

Det stämmer absolut... jag har längtat efter den här flytten i flera år men det betyder ju ändå inte att övergångsperioden är enkel. När jag drömt om flytten så har jag ju dels sett att vi flyttar tillsammans, men framför allt att jag flyttar till något... att ha ett nytt jobb att se fram emot och känna att man lämnar en bra arbetserfarenhet efter sig och går mot något nytt där man känner att man har både kunskap och lite erfarenhet nog för att våga komma med sina egna idéer. Jag såg också framför mig hur vi flyttar in i en lägenhet där vi vill bo tills vi har råd att flytta till hus... inte som det är nu där vi kanske måste tvingas ta i stort sett första bästa lägenhet...

Jag vet att det fortfarande finns tid för att det kanske trots allt löser sig, kanske har jag ett nytt jobb att gå till i augusti, och kanske hittar vi trots allt den där lägenheten vi vill ha....

.... men det har egentligen ingen betydelse för hur saker känns just nu i denna stund, för just nu känns det jobbigt...

Sen är ju jag sådan också att jag gärna fördjupar det jag känner med musik... kanske inte det smartaste men känner jag mig ledsen så lyssnar jag gärna på musik som förstärker de känslorna...




All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
But these stories don't mean anything
When you've got no one to tell them to
It's true...I was made for you

I climbed across the mountain tops
Swam all across the ocean blue
I crossed all the lines and I broke all the rules
But baby I broke them all for you
Because even when I was flat broke
You made me feel like a million bucks
You do
I was made for you

You see the smile that's on my mouth
It's hiding the words that don't come out
And all of my friends who think that I'm blessed
They don't know my head is a mess
No, they don't know who I really am
And they don't know what
I've been through like you do
And I was made for you...

All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
But these stories don't mean anything
When you've got no one to tell them to
It's true...I was made for you

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: