Hakuna Matata

2011-04-20
21:08:59

Långledigt= we like! /S
Hej mina vänner!
Dagarna rullar på och nu är det snart helg igen! Imorgon jobbar jag kort dag, har bestämt mig för att plocka ut lite komptimmar och sluta vid lunch :)
Då blir det hem och hämta Pepsi och sen raka vägen mot en långhelg i Karlstad. Det ska bli riktigt skönt att få vara hemma ett par dagar, särskilt med tanke på den väderprognos jag sett som verkar säga sol, sol och mera sol!! Mitt humör är lite uppåt också pga att jag hittat en hyresrätt jag gillar utifrån vad annonsen beskriver. Det är en 2,5 på 67 kvm i Viken, precis intill Mariebergsviken. För er som inte känner till Karlstad så kan jag väl tala om att det är ett område precis intill stan med närhet till både vatten och skog... Det skulle passa mig och Tobias som handen i handsken och det skulle finnas många fina promenadstråk för oss att gå med Pepsi + att Tobias skulle ha jättenära till sitt jobb! Det som talar emot är väl kanske hyran som kommer landa på nästan 6000kr skulle jag tro när parkeringsplats är betald men det kanske det är värt... men nu ska jag försöka glömma den här lägenheten tills man eventuellt hör något från dem, eller tills man varit på visning, för det kan ju vara så att den inte alls är något att ha i verkligheten.

Vad gäller ledigheten så har vi inga som helst planer, och just nu känns det inte som att jag vill ha några heller. Jag kan tänka mig att bara njuta av solen och lite promenader ute i Ts sommarstuga och träffa de nära och kära utan stress.

Dagarna rullar som sagt på och det är i stort sett bara en vecka kvar innan vi är inne i maj. Nästa vecka är det dags för mig att skriva ett brev till föräldrarna på förskolan för att berätta att jag ska sluta, och samma vecka är det dags att avslöja det för barnen. Det ger mig riktig ångest att behöva berätta det för barnen, dels för att det närmar sig slutet och som jag sagt tusen gånger nu så älskar jag mitt jobb och barngruppen och dels för att jag vet åtminstone ett barn som kommer tycka att det är jättejobbigt då jag såg hur hon reagerade i julas när min tidigare kollega avslöjade att hon skulle sluta. Men nu är det ju som det är och det finns inget jag kan göra annat än att berätta...

Hur som helst, ha en riktigt skön påskledighet nu allihop!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: