Hakuna Matata

2010-05-30
16:24:31

Sunny sunday /S
Idag sken solen när vi vaknade, men till skillnad från igår så var det inte alls lika blåsigt. Både jag och T var lite sugna på att åka iväg någonstans så vi kollade nätet lite snabbt om vi kunde hitta tips på någon mysig vandringsled, och efter en stunds letande bestämde vi oss för att åka till Viggeby naturreservat som ligger ca 2 mil utanför stan.
Det visade sig vara jättemysigt, och en större del av leden gick längs en liten sjö som Pepsi badade i (!!!) för att komma åt äpplet som T hade slängt i, och efter en stund fick han tag på det och låg och tuggade belåtet.

Sol, mysig miljö och inga tider att passa = en riktigt skön dag!

Pepsi efter sitt dopp i sjön...

Igår träffade jag M för lite middag på den grekiska restaurangen Olympia, det hela slutade med att vi lyxade till det och beställde in 3 rätter, allt lika gott men kanske i dyraste laget :p
Mätta och belåtna gick vi sedan vidare till SF och såg filmen Prince of Persia som faktiskt var bättre än jag trodde även om den hade det man kunde förvänta sig av en Disney och av skaparen till Pirates of the Carribean; lite humor, lite krig, en snygg tjej, en liten romans, lite magi och en hjälte... Men som sagt, den var helt okej! Nästa biodejt bestämde vi kommer få bli Sex and the City 2 som både hon och jag var sugna på...

Nu ska jag se om jag kan få liv i sambon så vi kan handla lite ingredienser till en kyckling eller tonfisksallad som det får bli till mat idag. Till efterrätt har vi inhandlat vaniljglass och jordgubbar :D

Ha det bra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: