Hakuna Matata

2010-03-21
15:51:38

söndag /S
Hej på er!
Idag är det söndag, sista dagen på denna evighetslånga vecka... den här veckan motsvara verkligen två veckor i mina tankar då den verkligen varit låååång, förmodligen den längsta i mitt liv! Den började ju katastrofalt med magsjuka som bröt ut under eftermiddagen efter en jobbdag med illamående, hemma och sjukanmäld tis-tors, återvänder till jobbet på fredagen och känner mig nästan löjligt glad över att få jobba. På fredagskvällen träffar T sina killkompisar och jag och Pepsi håller varandra sällskap här hemma.
På lördagen påbörjar jag min köpa-ny-telefon-jakt efter att ha läst om olika modeller på nätet. Jag blev mer och mer sugen på en mobil med touchfunktion men efter att ha känt på några i butiken så inser jag att jag är helt handikappad vad gäller att toucha sig fram, jag tryckte på allt och inget och hamnade fel varje gång. Eftersom nästan alla nya telefoner idag har just touch så var urvalet ganska begränsat, och ännu mer begränsat blev det då jag verkligen var mest sugen på en vikbar mobil. I slutändan blev det i alla fall en Sony Ericsson W508 för 1800kr från Netonnet. http://eiyad.files.wordpress.com/2009/01/new_sony_ericsson_w508_3g_hsdpa_walkman.jpg
Som alltid när man köper nya teknikprylar så ägnas en större stund av dagen till att lära känna den nya telefonen. På kvällen blir det komedin Couples Retreat som var riktigt rolig, det blev hämtmat från favvostället, Thai coconut och till efterrätt har T bakat kladdkaka så det blev en supermysig kväll.

Idag blev det en sväng ut till netonnet igen efter att telefonens kamera fortsätter att krångla. Personalen är supertrevlig och jag får en ny telefon direkt. Typiskt nog så var alla vita telefoner slut och eftersom jag inte orkar vänta på att de ska få in nya så får det bli en grå istället. Huvudsaken är i alla fall att den här telefonen hittills har fungerat precis som den ska!

I övrigt så blir det en lugn dag. Jag funderade en stund på om det här skulle bli dagen för årets joggingpremiär men nu när jag tittar ut genom fönstret faller det stora vita flingor ifrån himlen så den där joggingpremiären får vänta, istället ska jag nog krypa ner under en filt och sätta på någon film kanske...

Ha det bra mina vänner och njut av helgens sista lediga dag :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: