Hakuna Matata

2010-01-19
21:35:15

Tisdag /S
Hola people!
Idag är det tisdag och vanligtvis den dag jag öppnar på förskolan och slutar tidigt, idag hade vi dock studiedag istället vilket kändes som ett trevligt avbrott i vardagen. Förmiddagen satt vi i grupper, jag som tillhör 5- årsansvariga fick sitta i den gruppen tillsammans med pedagogerna i förskoleklass för att diskutera överskolningen. Efter lunchen fick vi åka tillbaka till vår förskola där vi hade lite annat att göra. När det återstod en timma av dagen fick vi äntligen sätta oss ner i mitt arbetslag för att planera lite, något vi gärna hade gjort hela dagen då det känns som att vi har en hel del att prata igenom. Vi hann i alla fall prata om lite och som tur är så är det våran tur att ha avdelningsplanering på fredag.

I övrigt händer det inte så mycket. T har börjat sina kurser nu och för första gången sen han började plugga så har han valt att läsa färre poäng än han behöver vilket han verkligen kan göra med gott samvete då han redan läst många mer poäng än hans utbildning kräver. Så nu hoppas jag på att vi får lite lediga helger tillsammans där han slipper tänka på plugg.

Just nu försöker jag leva billigt då det börjar bli skralt på kontot... inte för den skull att pengarna inte kommer räcka till nästa lön men när nästa lön kommer har jag 3000kr extra i utgifter som jag normalt inte har då jag ska betala pappa för servicen som han fixade på bilen + pengarna för de skidor mamma köpte åt mig under julledigheten. Fördelen med att ha dåligt med pengar är att man inte har råd att unna sig skitmat :p
Det blev till exempel ingen pizza härom dagen då det kändes som en väldigt onödig utgift, och godis har faktiskt inte alls lockat hittills tro det eller ej! Jag har bara ätit 200g choklad sen vi kom tillbaka och det är minimalt för att vara mig så jag har i alla fall börjat ändra mig och leva lite sundare. Jag äter bra känns det som så nästa steg är att komma igång med träningen och det är väl egentligen det som är svårast att ta tag i när man kommer hem på eftermiddagarna och är trött... Men när snön försvinner ska jag försöka komma igång med joggingen, och innan dess ska jag försöka köra två styrkepass i veckan här hemma. Det borde ju egentligen inte vara så svårt då man kan köra ett pass på helgen...

Nu är det dags att sova, natti natt på er, hoppas allt är bra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: