Hakuna Matata

2010-01-31
21:23:02

Söndag /S

God kväll!
Hoppas er helg har varit skön trots den plötsliga kylan som anlände. När vi vaknade upp på lördagsmorgonen visade termometern -28 grader här i Linköping!! Jag trodde mamma hade kollat fel på termometern men sorgligt nog så visade den alldeles korrekt. Det är sådana dagar man önskar att man hade någon som kunde komma och ta alla promenaderna med vovven, men tyvärr så ser ju inte min verklighet ut så. Med andra ord så var det bara att dra på sig kläderna och gå ut.
Med tanke på hur otroligt kallt det var så kunde vi inte precis underhålla våra gäster (mamma och pappa) med några som helst utomhusaktiviteter så istället fick det bli en runda i affärerna. Jag och mamma höll oss till klädaffärerna medan pappa och T roade sig med sportbutiker och andra butiker. Jag provade säkert 8 par jeans men lyckades bara hitta ett par som jag tyckte var okej, och de var just bara okej och inte så mycket mer så något klädköp blev det aldrig. Istället kom jag hem med en ny mascara, ny rouge och en hårinpackning, något som det verkligen var på tiden för mig att inhandla nytt av då jag häromdagen insåg att min rouge är minst tre år gammal!  Men nu är det nytt och fräscht, har lite mer i min sminkväska som förmodligen behöver bytas ut men det får bli en annan gång... Kvällen tillbringades här hemma med lite hämtmat från Thairestaurangen, kollade in finalen av Robinson och filmen What´s love got to do with it, en dramatisering om Tina Turners trassliga och svåra tid tillsammans med Ike Turner.

När vi vaknade upp idag så var det "bara" -20 grader, mildare men fortfarande alldeles för kallt för att vara ute så vi åkte iväg till Netonnets Lagershop och gick ett varv, det blev lite shopping för oss allihop. Jag passade bland annat på att inhandla en ny hårfön äntligen. Den jag har sedan tidigare är riktigt mesig och det tar alldeles för lång tid för att få håret torrt. Till min stora glädje så var det mycket bättre blås i den nya och den ska dessutom ha någon form av joniseringgrejsimojs som ska göra håret blankt vilket verkligen kan behövas för min del!
 Våra gäster åkte hem strax efter 14, och då åkte T hem till en kompis. Jag och Pepsi liftade med honom och gick sedan hem de cirka 3 km. Det var faktiskt ganska skönt trots kylan då vädret var jättefint och Pepsi för en gångs skull gick jättebra i både koppel och lös vilket alltid får mig på bättre humör. T har fortfarande inte kommit hem, jag har ägnat kvällen åt datorn, lyssnat på massa skön musik, och försökt hitta energi och lust till att sätta in foton i album. Jag kom dock inte längre än till att ta fram korten och titta igenom dem! Jag har dock gjort något vettigt under dagen då jag lyckades genomföra två av fyra examintioner i det första steget på den datakurs jag läser genom jobbet. Examinationerna var dock löjligt enkla så det tog mig bara en halvtimma... men nu har jag i alla fall äntligen påbörjat kursen vilket trots allt är ett steg i rätt riktning!

Nu ska Pepsi få kissa en sista gång ikväll innan jag hoppar in i duschen och sedan vidare ner i sängen!

Som sagt, hoppas alla har haft en skön helg....

Ps. Jag funderar på att åka hem till helgen den 20/2 om någon är intresserad då jag fick veta att min kära vän L eventuellt kommer hem den helgen. Ds.

Nedan är två av alla de låtar jag lyssnat på under kvällen... Äääälskar Scarlett Johansson och Pete Yorns platta (ett presenttips för min födelsedag i april, bryr mig inte om det är orginal eller en bränd kopia, vet bara att jag vill ha skivan!)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: