Hakuna Matata

2010-01-16
20:59:52

Lördag /S
God afton!
Idag har man varit ledig men det har varit full fart i stort sett hela dagen! Det började med att vår kära vovve tyckte att vi skulle vakna redan kl 9 och började pipa och gny och tycka allmänt synd om sig själv. Både jag och T vet dock att det inte alls beror på en sprängfylld urinblåsa utan snarare på att vi har en hund som numera är väldigt hungrig. Trötta och envisa som vi båda ändå är så vägrade vi gå upp innan klockan ringde en halvtimma senare. Väl uppe började vi vår dag med en gemensam långpromenad, något som hör helgerna till och som är riktigt mysigt då man verkligen pratar med varandra, under vardagarna går man mest förbi varandra, glor på TVn eller pratar om sånt som hör vardagen till; vad ska handlas, vem gå med Pepsi, när kommer man hem and so on. När vi återvände hem ungefär en timme senare så var det med stapplande steg vi klev innanför dörren alla tre då ingen av oss hade någon mat i magen och därmed hade en blodsockernivå som låg i botten!

Efter att ha fått i oss lite frukost gjorde vi oss i ordning för en liten biltur ut till Tornby dit vi åkte för att leta efter en liten byrå eller liknande som skulle få flytta in i vårt badrum.
Tidigare har vi haft en blå plastback på golvet som vi har haft lite badrumsartiklar i och extra tandkräm och annat, men nu när vi fått badrummet renoverat kändes det inte alls kul att ställa in den igen + att det var kaos i den och vi hade egentligen ingen koll alls på vad den innehöll. Vi började med att kolla in en loppis vi aldrig besökt tidigare. Jag som inte alls gillar second hand tyckte ändå att det var en riktigt fräsch sådan. Vi lyckades dock inte hitta det vi sökte men T kom i alla fall ut därifrån med två böcker. Vi gjorde en vända på både Rusta och Jysk men hittade inte det vi ville ha, väl på IKEA hittade vi dock något som passade alldeles utmärkt och som jag spanat in på deras hemsida. Den var lagom i storlek och lagom i pris då den kostade 499kr, vilket var ungefär vad vi kunde tänka oss att lägga på en byrå som trots allt kommer stå i badrummet.

När vi kom hem igen så tog T tag i projektet med att skruva ihop vår nya lilla möbel medan jag tog mig an projektet garderobsrensning som jag planerat och gått och bävat för hela veckan. Väl igång så var det trots allt rätt så skönt att slänga en massa kläder man inte använt på länge utan bara behållt för att man kanske någon gång ska komma i det igen, eller spara de där jeansen med hål i bara tills man hittat ett par nya... Nu åkte allt sådant och efter två timmar hade ordningen äntligen återvänt till min garderob, och två proppfulla pappkassar med gamla kläder väntade på att bli ivägkörda till en container. Under tiden jag pysslat med det så hade T lyckats få ihop byrån + dammat allt i bokhyllan och vitrinskåpet i vardagsrummet så nu är vi en liten bit påväg inför morgondagens stora projekt som är storstädning!
När byrån väl var på plats började jag plocka ur den gamla plastbacken med saker och flytta in grejor i lådorna och det märktes tydligt att den mest innehöll en massa skit! Jag slängde säkert tio engångsrakhyvlar, massa lösa tops och bomullspads, gamla sprayflaskor, hårgelé som jag fått gratis någon gång och haft som tanke att skänka till någon som använder, jag hittade också TRE tandkrämstuber! Som sagt, vi hade verkligen ingen koll på vad den lådan innehöll, men nu ligger det som var värt att sparas fint och prydligt i vår nya byrå :)

T har lämnat mig för kvällen för att bege sig till den nya "föreningen" Goa Gossar som han och hans vänner startat, hihihi, det är rätt roligt, det är en kille i hans kompisgäng från Historiakursen som skickade honom ett skämtsamt men ändå seriöst sms häromdagen där han tyckte att deras träffar som ofta är svåra att få till för att det ska passa allas tider, skulle bli återkommande och mer seriösa genom att starta gruppen Goa gubbar, så nu ska de ses en gång i månaden där de turas om vem som ska stå för mat, alkohol, disk and so on...
Jag har ägnat min kväll hittills åt att titta på TV och nu tänkte jag se om det kanske finns någon bra film som kan intressera mig den närmsta timman och bara ta det lugnt. Till veckan kör vi igång verksamheten på förskolan ordentligt med alla grupper och tisdagen väntar årets första studiedag, på onsdag när jag typiskt nog går min längsta dag på jobbet så firar jag och min älskling att vi varit tillsammans i 8 år, det blir dock ett firande i mycket liten skala då vi bestämde oss för att fira med middag ute nästkommande helg då jag vet att jag kommer vara jättetrött på onsdag.

Hur som helst, hoppas alla har haft en skön helg so far...!





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: