Hakuna Matata

2010-01-30
03:00:12

Its alive! /L
Jag hade en stark känsla av att jag hade glömt något. Idag insåg jag vad.
Jag har juuu en blogg för herrans skull!
Så, här är jag! Lever... nätt och jämt. Eftersom jag inte skrivit sedan 2  0   0  9!!!! Så måste jag uppdatera er. Jag gör det al'a Mami-style, genom den klassiska punklistan.

Me like right now:

·Filmer: Avatar (3D), Its complicated.
·Musik: Fortfarande Kings of leon som gäller för min del
·Spel: Playstation 3 i vardagsrummet. Singstar + sprit ser jag som en lyckad mix i framtiden.
·Bok: Flickan med de röda skorna
·Att jag har ett jobb där jag kunde ligga i soffan och spela Nintendo DS hela eftermiddagen.
·Det är helg


Me dont like right now:

·Bilen/-arna. Min bil är som om han hade en ispropp, vi hittar inte felet. Ena extra ljuset har gått i sönder pga att jag tog (hör och häpna, hej dumförklaring!) slog isskrapan i den för att ta bort isen. "Ops!". Dessutom har framrutan spruckigt. Dumma kyla. Lyckades dessutom sitta med solskyddet i handen i pappas bil när jag lånade den i onsdags. Hur är det möjligt?
Pappa skrattar åt mig men i ögonen ser jag paniken/skräcken över att han vet att jag är ute och kör på vägarna.

·Vinter

·Träning. Jag testade en ny maskin i onsdag som skulle träna nacken. Idag har jag haft ooooont i huvudet hela dagen. Min nacke har träningsvärk.

·Facebook-spelen. Ett irriterande fenomen. Jag hatar dem men jag måååste liksom bara gå in och mata djuren/laga mat/städa och allt vad man nu ska göra. Mitt verkliga liv det går i fördärvet. Ingen mat får Åsa, jag lagar ingen mat och ser ut som en svinstia gör det.

·Kläder. Nu vill jag ha mindre kläder på mig. No more vinterjacka.

·Filmen Waitress

·Det faktum att jag somnade 19.30 och vaknade 22 för att sedan sitta vid klockan 03 och skriva en punktlista över mitt otroligt icke händelserika liv

Ser fram emot:

·Sex and the city, Ecplise, Alice in wonderland, ja 2010 blir ett bra filmår!
·Nytt jobb. Jag söker fortfarande och börjar faktiskt se fram emot en ny utmaning. Hoppas på det bästa!
·Syster ysters besök imorgon.
·Resan till Sverige om cirkus 4 veckor

Funderare:

·Hitta ett par bra slalompjäxor, Äntligen! Men 2000 kronor är väl ändå lite väl mycket?
·Ett nytt larm är installerat i huset. Hur många gånger kommer det aktiveras innan vi lärt oss?


Ps. J var med i tidningen idag. De frågade människor på stan om handbolls EM. Enligt tidningen svarade J: "Jeg vet i grunnen svært lite om håndball. Men vi må ikke miste håpet."
Vi som känner J vet att han aldrig, ALDRIG (stark förstärkning på ordet aldrig) skulle säga så där. Varför ens bry sig om att fråga runt om de ändå skriver sitt eget svar?... Dagens gåta.
Intressant också att han blev vald pga av sin otroligt fula blå Chelsea mössa som mest liknar ett smurfollon (oh no you didnt... hehe)

Det var mitt liv i punkter.

Förhoppningsvis blir jag bättre på att uppdatera snart... ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: