Hakuna Matata

2010-02-20
12:45:52

Lördag /S
Snö och OS.....

Om det är något som jag är ofantligt trött på.... så är det snö.... och OS....!
OS skulle kunna gå näst intill obemärkt förbi om det inte vore för det faktum att min kära sambo är en riktig OS.nörd som tittar på i stort sett allt och som gärna tittar på repriserna av de tävlingar han redan sett. Av och till hör jag de entusiastiska heja-ropen ifrån sovrummet, och med jämna mellanrum kommer han ut i vardagsrummet för att berätta läget vad som händer. Varje gång tittar jag på honom och försöker se någorlunda intresserad ut, och varje gång suckar han och förvånas han över mitt totala ointresse...
Men jag förstår verkligen inte hur det kan vara en sån stor grej, det är ju samma tävling med samma konkurrenter som i alla andra tävlingar så jag har väldigt svårt att se att prestationerna skulle vara särskilda. Tobbe försöker förklara det med att tävlingen bara hålls vart 4:e år men jag kan fortfarande inte förstå OS-statusen... tyvärr!

Imorse sov vi ända till 10.30 alla tre, och det var helt underbart skönt! Jag vet inte varför Pepsi helt plötsligt har börjat sova länge på helgen?! Tidigare så har han väckt oss med sitt gnäll redan vid halv 9 varje helg men nu sover han som sagt så länge vi sover och det är helt underbart skönt. Väl uppe så kikade jag ut genom fönstret och får se att snöstormen de varnat för redan var här... Det är i sådana stunder man önskar att Pepsi kunde rasta sig själv eller hoppa upp på toaletten... men tyvärr är ju så inte fallet. Har man tagit på sig ansvaret att ta hand om ett djur så finns det inte så mycket att välja på så det var bara att ta på sig massor med kläder och ge sig ut i blåsten. Någon megalång promenad blev det knappast men vi orkade i alla fall vara ute i 40 minuter... särskilt lång runda blev det inte på de 40 minutrarna då det var en del snö att pulsa i.

Planerna för dagen är att inte sticka ut näsan genom dörren förrän det är dags för nästa promenad senare i eftermiddag/kväll! För att roa mig själv så har jag planer på att titta på mina brittiska serier som jag köpte för ett några veckor sedan, kanske eventuellt baka något gott och även baka lite bröd att fylla på med i frysen, en liten städrunda kanske vore på sin plats, fortsätta att sätta in foton i album och rent allmänt bara mysa...
Pepsi har jag försökt roa med lite hjärngympa som kompensation för bristen på motion idag. Jag kan tipsa om en billig aktivitetsleksak; det är att göra ett snitt i en tennisboll (över ca halva bollen) som man sedan stoppar godis i... han brukar få kämpa med den bollen ganska länge då godisarna inte kan rulla ut bara genom att rulla på bollen, han måste trycka lite på bollen samtidigt för att glipan ska öppna sig...bra med lite variation på leksakerna så han listar ut hur han ska göra alltför snabbt...

Hur som helst, den här dagen kommer alltså bli en mys/pysseldag... hoppas alla ni andra får en skön dag trots snöstormen ni med!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: