Hakuna Matata

2009-09-08
17:02:32

Tisdag /S
Hej på er mina vänner!
För en gångs skull är jag pigg. Det beror främst på att jag sov nästan en timma när jag kom hem och nu har jag precis kommit hem från en underbar promenad med Pepsi som gör att jag är både pigg och glad! Anledningen till att den är så underbar är att vi tack vare hundkursen har hittat precis rätt sätt för att träna Pepsi och få honom att gå bra i koppel. Jag har varit ute en timme nu och han drog inte i kopplet en enda gång + att han fick gå lögs en längre bit och gick precis intill mig utan att gå förbi mig, och samma sak var det imorse när T var ute på nästan en timmes promenad. Jag fick ju tjata som en idiot men jag behövde inte göra mer än det så om några veckor kommer jag nog inte ens behöva göra det. Bara det första kurstillfället är värt de 700kr som kursen kostar, men jag hoppas givetvis på fler bra lektioner - förutom att gå fint i koppel vill vi gärna att han sk bli bättre på inkallning och att möta andra hundar.

Nu ska jag hoppa in i duschen för om en halvtimma måste jag åka in till stan för att möta M då vi ska ut och käka lite och uppdatera varandra om vad som hänt sedan senast vi sågs, och senast vi sågs var nog i januari så vi lär nog ha lite att prata om, särskilt då vi båda lyckats få jobb!

Ha en härlig kväll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: