Hakuna Matata

2009-09-09
20:42:16

Pepsi på hundkurs /S

Tänkte jag skulle skriva lite mer om hundkursen vi var på i måndags och bjuda på åtminstone två bilder!


Har ni sett så fin han är där han sitter alldeles koncentrerad  trots att vi hade hållt på i 1,5 timme! Vi var mäkta stolta över vår älskade vovve som annars inte brukar orka mer än 5-10 minuter, och nu orkade han fokusera på oss i nästan två timmar trots att han var omgiven av 18 andra hundar.

Jag har inte så mycket kort att bjuda på från hundkursen då det kändes lite pinsamt och fåfängt att gå runt och fota medan de andra tränade med hundarna så jag slängde bara upp kameran och tryckte - därav den halvdana kvalitén också. Jag har dock ett kort till att visa, det är lite suddigt men det är mest för att visa hur många vi faktiskt var på kursen;

...ändå ser man inte ens alla som var med då vi här inte har hunnit ställa upp oss.

Helt smärtfritt var det ju inte då vissa hundar började skälla på varann - Pepsi var en av dem men det var en sån liten del av de två timmarna och ingen gjorde någon grej av det för alla var ju där på samma villkor. Jag ser faktiskt fram emot kommande måndag för att se hur vi ska gå vidare eller om det blir ett övningstillfälle där vi fortsätter att träna de moment vi började med i måndags. Jag skulle för min del gärna träna mer på att möta/gå förbi andra hundar då det var underbart att kunna träna på det, vi fick möta tio hundar på rad med 30 meters mellanrum - snacka om möjligheter till att ta tag i hans utfall, sådana chanser är svåra att få i vardagen då man dels inte möter så många hundar och dels känner sig lite elak mot den man möter när man vet att Pepsi kan förvandlas till ett litet monster som morrar och gläfser hängandes i kopplet.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: