Hakuna Matata

2009-11-15
13:51:27

Söndag /S
Halloj på er!
Söndagen är här och den sköna helgen börjar lida mot sitt slut. Igår åkte vi som sagt runt och titta lite i olika butiker. Vi började på Netonnets lagerbutik som var en rätt tråkig  butik eftersom det verkligen ser ut som ett lager. Det var nära att jag köpte årets förste julklapp men då det visade sig att de bara hade 14 dagars öppet köp så blev det inget köp förutom julklappspapper, snöre och ett notisblock. När vi var färdiga där åkte vi ut till Tornby och kollade in mobiltelefoner på Elgiganten. Jag gillade den vikbara telefon som jag fastnat för när jag kollat på nätet, och det kändes ännu bättre när jag såg att SAR-värdet(strålningsvärdet) låg ganska långt under den svenska gränsen. Tydligen har Ts kompis en sådan mobil så han ska höra lite med honom vad han tycker om sin telefon. Om han tycker om den så lär det nog bli ett inköp när lönen kommer om två veckor...
När vi ändå var i Tornby så fick T följa med och ge lite smakråd när det gäller vinterjacka då jag hittat en parkas på Stadium som jag vill ha men jag kunde inte bestämma mig  för om jag ville ha svart eller röd. Jag äger en röd parkas nu som jag älskar men som efter tre år börjar bli lite sliten och urtvättad. Det känns ju lite trist att köpa en ny röd parkas då den är vääääldigt lik den jag redan har men å andra sidan så verkligen älskar jag den modellen och jag passar verkligen väldigt dåligt i svart vintertid då jag blir så otroligt blek. Så snart kommer det läggas en beställning på en röd parkas också på Stadiums hemsida :)

Igår kväll hade jag min lilla träff med Maria. Vi började med middag på Ghingis(mongolisk/thailändsk mat) där vi tog deras goda buffé som består av att man får plocka ihop sin egen tallrik med sås, kött, grönsaker and so on och sedan lämna fram och se på när de steker. Allt var i alla fall jättegott och vi åt alldeles för mycket både av maten och dessertdelen på buffén så när det var dags för bio var det riktigt skönt att fä sätte sig ner och luta sig bakåt i nästan tre timmar. Härligt nog så fick vi vara i den största salongen som är nyrenoverad med härliga säten och framför allt massor med utrymme för att sträcka på benen! Jag med mina 178cm kunde sträcka på benen så de var alldeles raka vilket är helt gudomligt skönt!! Filmen vi såg var 2012, en världen-går-under-film, inte alls en film i min smak men filmvalet fick falla på Maria den här gången och jag brydde mig inte så mycket då det mest var kul att komma ut och göra något. Men som sagt, att se människor överleva saker som vulkanutbrott, jordskorpor som spricker, krocka med berg, flygplan and so on... ja.. jag antar att jag antingen är alldeles för pessimistisk eller realistisk för att verkligen kunna njuta av en sådan film... Men trevligt hade vi i alla fall och vi såg en filmtrailer med HUgh Grant som intresserade oss så det får bli nästa gång, en film alldeles i min smak :)

Nu ska jag och pepsi åka iväg och ta en riktig långpromenad medan T ska sitta hemma och plugga! Vill se till att Pepsi får en skön promenad då jag tjafsat med honom på morgonen med kloklippning som han hatar, borstning av pälsen och i eftermiddag väntar ett bad, ännu en sak han inte direkt älskar...!

Hoppas helgen varit bra.... puss på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: