Hakuna Matata

2009-11-22
10:57:43

Söndag /S
God förmiddag på er!
Då har även denna vecka nått till söndagen och en ny vecka väntar.
Den här veckan som varit har känts lååååång, det började i måndags med en heldag på jobbet med jobb mellan 8-16 och sedan personalmöte mellan 17-19.
På tisdagen hade jag min korta arbetsdag och tog sedan med Pepsi till hundtrimmet. Onsdags var det min tur att stänga på förskolan och när jag väl kommer hem sådana eftermiddagar orkar jag inte med så mycket mer än TV-tittande. I tosdags var det jobb hela dagen, därefter blev det middag med arbetskamraterna innan vi gick vidare till Cloetta center för att se hockeymatchen mellan LHC- Djurgården som vi blev bjudna på genom jobbet. Det var skoj men man var ju allt annat än pigg när man kom hem, men roligt hade vi som sagt, är jättelängesen jag var på hockey!
I fredags blev det bara mys här hemma efter jobbet med lite film och godis. Igår sken solen äntligen och det var så himla skönt! Vi tog en riktig långpromenad tillsammans med vovvsingen innan vi åkte hem och duschade för att åka vidare in mot stan och biografen då jag efter lite tjat hade lyckats få med mig T på filmen New moon. Min filmupplevelse var precis som Ls, mesta dels tjejer som sprang in och ut från salongen, skrattade åt saker som man inte alls förstod, storgrina när visserligen mina tårar också föll men här snackar vi att grina så att man kippar efter andan. T som var skeptisk till filmen från början satt och suckade en hel del, och jag måste ju säga att filmupplevelsen förstördes en hel del av alla andras reaktioner på filmen.
Filmen i sig tyckte jag var sådär, men det beror väl mest på att det är en typiskt mittemellan film, men precis som L håller jag med om att hon som spelar Bella var jätteduktig och det var verkligen ångestladdat...!
Efter filmen hade vi bokat bord på Ghingis där vi åt av deras goda buffé och sen raka vägen hem där vi kom hem lagom till premiären av Robinson :)

Idag är det återigen grått och mulet så det blir nog en dag med lite pyssel här hemma och kanske att man åker iväg någonstans för att gå en långpromenad med Pepsi, är ju så tråkigt att gå här hemma i området där man går varje dag ändå.
I veckan som kommer händer det inget särskilt på jobbet, här hemma är det dock dags för vår badrumsrenovering som drar igång på onsdag och det ska bli sååååå trist. Jg har ju ändå tur som kan duscha på jobbet men det där med att behöva gå ut varje gång man ska på toaletten känns riktigt pissigt. Därför har jag planerat att fly från lägenheten direkt efter jobbet på fredag och åka hem mot Karlstad en sista gång innan julledigheten.

Hoppas alla har haft en skön helg, puss på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: