Hakuna Matata

2009-05-10
10:43:19

Söndag /S
God morgon på er!
Helgen kom fort men den var lika snabbt över, trots det så har det varit en bra helg då jag hunnit med att göra lite av varje, både roliga och mindre roliga saker.
Igår blev det myspyskväll här hemma med god mat och film. Maten stod jag för och det fick bli kokoskyckling som både jag och T tycker är väldigt gott, och framför allt simpelt att göra (ger er receptet sen).
Efter maten blev det Robinson, jag måste säga att det äntligen börjar bli lite spänning i det programmet nu, de tidigare avsnitten har varit rätt händelselösa känns det som, eller vad säger ni?
Hur som helst, när Robinson var slut blev det film här hemma med filmen "Slumdog millionaire". Jag hade ingen aning om vad den skulle handla om men jag visste att den vann en del på Oscarsgalan och jag har hört att den ska vara bra, vilket både jag och T i slutändan också tyckte att den var.
SLUMDOG MILLIONAIRE
 
"Slumdog millionaire" kretsar kring två indiska bröder som hamnar på gatan efter att deras moder dödats i ett upplopp. Deras brokiga historia berättas i återblickar när den yngre brodern, flera år senare, deltar i indiska "Vem vill bli miljonär?" För varje svar faller ytterligare en pusselbit på plats. Fram växer en färgsprakande kärlekshistoria.

Både jag och T tyckte som sagt att den var bra, den var så oförutsägbar samtidigt som man ändå anade hur det skulle sluta... Väldigt bra film i alla fall!

Idag är det  sol och det verkar faktiskt som att det är ganska vindstilla också efter flera dagar med rejäl blåst. Så man får väl försöka att ta sig ut en stund idag och passa på och njuta och samtidigt kanske kunna få lite färg... men vi får väl se hur länge det är sol då det är lite moln också och nu i skrivande stund gick den självklart i moln :p
På min planering i mitt lilla huvud finns bara två saker, och det är att läsa två kapitel ur en kursbok som ska vara utlästa imorgon, men jag tror att det tar max 2 timmar så det känns ganska lugnt. Sen börjar det bli rätt dammigt och äckligt här hemma så det får nog bli lite städning också...

Jag hoppas ni fick en härlig fredag och att ni får ett bra avslut på helgen under denna söndag!

Hej på er...!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: