Hakuna Matata

2009-05-17
15:56:02

Söndag /S
Hej på er!
Här sitter en trött S vid tangenterna... I helgen har vi haft besök av mamma och pappa som kom i fredags kväll. På fredagen hann vi med lite midag här hemma och filmmys då vi såg på filmen Dead man walking som visades på TV.
På lördagen började jag och mamma dagen med att rensa lite på vår uteplats medan pappa och T åkte och hämtade cykelkartor på turistbyrån. När de var tillbaka packade vi lite fika, lastade bilarna med cyklar och åkte mot Ljungsbro där vi började med att besöka Cloetta fabrikens chokladbutik innan vi åkte vidare mot Bergs slussar där vi började vår cykeltur längs Göta kanal. Vi cyklade längs kanalen i ganska lugnt tempo, när vi cyklat 8 km kom vi fram till ett museum med veteranbåtar och gamla leksaker som vi gick in på. Därefter cyklade vi tillbaka mot Bergs slussar. Det var verkligen jättemysigt att cykla längs med kanalen, även vädret var bra med strålande sol, tyvärr blåste det lite så det blev lite motvind när vi skulle cykla tillbaka.
Väl hemma igen hade klockan hunnit bli nästan 17 så vi slappade lite här hemma innan det var dags för middag. Efter maten bänkade vi oss i vardagsrummet för att titta på Robinson, och därefter tittade vi på Eurovision song contest. Det var sådär tyckte jag, ganska många dåliga och några bra. Allra bäst tyckte jag faktiskt att vinnarlåten var, det är inte ofta min favorit brukar vinna men det gjorde den ju igår :)

Idag åkte vi till Trädgårdsföreningen och gick runt lite, det var faktiskt lite mysigt då det var toppenväder och det var ganska mycket folk i parken då det är SOF, massor med studentorkestrar som turades om att spela på en scen. När vi varit där en stund så tog jag med dem för att visa dem på min blivande arbetsplats. Sen var det dags att åka hem och äta middag, och innan de åkte hem fikade vi med lite glass.

Som vanligt så känner man sig lite seg efter en helg med besök, T ligger på sängen och sover och jag slappar i soffan innan det är dags att ta tag i middagsdisken...

Vi har i alla fall haft en jättebra helg, hoppas ni har haft det samma!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: