Hakuna Matata

2009-05-10
16:54:46

plugg, plugg, plugg /S
Jag som trodde att jag skulle få en lugn söndag med lite plugg...Pff!! Jag är oerhört glad över att jag satt en timma igår och läste för det enda jag gjort idag är att plugga i stort sett, jag började plugga kl 12, pluggade sedan konstant fram till kl 15 då vi gick ut på en timmas promenad och nu har jag ägnat ytterligare en halvtimme åt att plugga... men nu är jag i alla fall äntligen färdig... i stort sett i alla fall, ska bara renskriva mina 11 sidor med anteckningar :p
Det är väl egentligen inget måste men det kommer gå fortare på gruppträffen imorgon om det är gjort så det är väl lika bra att göra den här dagen till en riktig pluggdag...

Promenaden vi tog var välbehövlig då jag började se i kors och jag uppfatta inte vad jag läste längre. Det var riktigt varmt ute men trist då det blåste en hel del också. Vi gick min favoritslinga då man går igenom ett område med lövskog där det brukar vara ett vitt hav på våren av vitsippor. Tyvärr var vi lite sent ute då de flesta blommat ute men det var ändå otroligt fint då det är så grönt...

Nu ska jag roa mig vid datorn en stund innan jag plockar fram dammsugaren och kör ett varv innan det är dags för... riktig söndagsmiddag idag med en stek i ugnen :) Till det har T gjort shopska-sallad som är sååååå gott!!! Det är en bulgarisk sallad som vi åt en hel del av när vi var där på semester med syrran och hennes sambo 2006.

Klicka för stor bildShopska sallad (ingen aning om hur det stavas!)

En superenkel, supergod bulgarisk sallad som tar 5 minuter att göra, vet att det finns flera varianter på den men det är den här jag brukar äta. I bulgarien var det även vit paprika i.

För en person:

- 1 normalstora tomater i tärningar (ta bort geggan inuti)
- 1/3 tärnad gurka
-  lite hackad purjolök
- riven fetaost (ganska mycket)
- persilja


Tärna allt och blanda ihop så är det färdigt! Resultatet blir väl ungefär som på bilden men inte riktigt då man har hackad persilja i också... men det är iaf en sallad jag kan rekommendera... varken jag eller T är väl jätteförtjusta i sallad och äter bara tråkig svensson-sallad med isbergssallad, majs och gurka annars så det är ett bra betyg när vi gillar det här :)


Ha en fortsatt skön söndag!


Update: klockan är 18.30 och jag är ÄNTLIGEN färdig med plugg för dagen...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: