Hakuna Matata

2009-05-18
10:28:13

Måndag /S
Hola chicos y chicas!
Då var vi återigen inne i en ny vecka, och det är veckan då jag börjar på mitt jobb! Det är förvisso inte förrän på fredag som jag börjar jobba men jag kan tala om att det finns några små fjärilar som fladdrar runt i magen redan nu :p
Övriga händelser den här veckan är att Ts familj kommer på torsdag förmiddag och stannar tills på fredag. Det ska bli trevligt men samtidigt så sätter det lite press på både mig och T att verkligen ge järnet vad gäller plugg, för nu försvinner ju en hel dag för mig om jag vill bli färdig med min artikel innan jag börjar jobba. Men det är bara bra, det är nog den presen jag behöver för att komma igång, en riktig spark där bak så att säga!

Igår kväll fick T ett sms(!) från ett företag om att han skulle kontakta dem för att boka tid för en anställningsintervju, så än verkar inte hans chanser till jobb vara helt körda! Det som är bra med jobbet är att det är här i Linköping så jag kanske inte behöver sitta här själv heeeeela sommaren, det som är lite trist är att det är ett telefonförsäljarjobb vilket inte lockar T för fem öre + att det är kvällstid mellan 17-21 så vi kommer ju knappt se varandra ändå :p
Men det är ju bättre än inget alls, det är ju trots allt bara pengarna han är ute efter...Så håll tummarna!

Idag är jag oerhört tacksam för att jag fortfarande är student och inte jobbar på förskolan med utomhuspedagogik, för regnet öser ner, och det ser ut att kunna bli en sån dag där det regnar av och till hela dagen. Så det är riktigt skönt att veta att man får stanna inne hela dagen om man vill. Det är ju också perfekt pluggväder.... så nu ska jag gå och borsta mina gaddar och sen ska jag sätta fart med skrivandet!

Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: