Hakuna Matata

2009-05-17
18:25:08

Att få bli bortskämd /S
Ja den här helgen har som sagt mamma och pappa varit här, och jag måste väl erkänna att under deras besök hit så brukar jag bli ganska bortskämd. Till att börja med så har mamma alltid med sig någon liten present som ofta innehåller blommor, dukar eller annat till vårt hem. Denna gång hade de med sig en stor fin orkidée, min allra första faktiskt! Jag har velat ha en då jag tycker de är så fina, men jag är rädd för att jag inte ska ha tillräckligt gröna fingrar för att de ska överleva... men det återstår väl att se! Utöver min fina orkidée som nu pryder köksfönstrert så fick jag två fina dukar, en lång och en kort som är perfekt nu till sommaren :) 

Under mammas och pappas tidigare besök har vi alltid passat på att handla då det underlättar så mycket med bil, men nu när vi själva är bilägare så behövdes inte det. Trots det så lyckades mamma handla hem massor med mat under hennes två promenader till affären då hon bara skulle handla lite glass! En del av de kassarna var massor med frukt...

Utöver det så påstod hon att hon ville rensa vår uteplats för att det var roligt och för att sysselsätta sig under tiden vi slappade vid TVn. Hur mycket sanning det låg i det vet jag inte men nu har vi den mest välrensade uteplatsen på området och jag och T är oerhört tacksamma över att behöva slippa göra det själva!

Så kontentan av det hela är att jag är rätt bortskämd... och jag njuuuuuter av det :)

Slutligen måste jag visa min superfina tavla som jag fick av Ts pappa i födelsedagspresent. Han har gjort en akvarellmålning av min mormors hus efter att jag önskade mig det i julas... tavlan är så himla fin och i stort sett alla som har en koppling till den gården är avundsjuka. Men den finns bara i ett exmplar och det är mitt som nu pryder vårt vardagsrum :)

Kommentar:
#1: Anonym

Varför skulle du inte kunna sitta därute? Så nära inpå verkar det ju inte vara?

2009-05-17 @ 19:33:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: