Hakuna Matata

2009-03-11
21:34:25

Hello again /S

Vilken dag...!
Jag hade stora planer för den här dagen, att jag skulle hinna göra så mycket nu när jag slutade så tidigt, jag skulle träna och baka och laga mat. Efter cirka 30 minuter så hade jag glömt alla de planerna när jag fick samtalet med frågan om jag ville ha ett jobb. Sedan dess har jag bara hoppat omkring i lägenheten och bara varit glad + pratat i telefon med mamsen som jag lyckades överraska en hel del när hon ringde genom att berätta att jag fått jobbet. Jag har även pratat med mina systrar och med svärmor. Av dessa samtal så har jag insett att jag ska vara otroligt nöjd med min lön då jag tjänar bättre eller näst intill lika bra som mina systrar + mamma och svärmor, och det är mitt första jobb!

Det känns fortfarande lite overkligt... att titta på bilar känns hur konstigt som helst... och framför allt känner jag mig ganska borta då jag inte vet vad det är jag ska titta på eller vad som är bra eller dåligt. Det känns så himla overkligt att jag om bara lite mer än två månader så kommer jag att ha ett fast jobb och vara bilägare och jag kan på riktigt börja planera ett hundköp... såååååå himla overklig men härlig tanke....!

Jag är glad att min praktik är näst intill helt slut nu då jag bara vill komma vidare och avsluta mina studier nu så jag kan komma igång med mitt JOBB. Den motivation som varit som bortblåst har återvänt rejält då min chef kräver att jag tar ut mitt examensbevis så fort jag har klarat de här kurserna. Jag längtar även efter att få börja nästa kurs som har massor med tid för självstudier. Jag antar att jag får passa på att spendera lite tid hemma i Karlstad innan jag börjar jobba då jag bara kommer kunna åka hem över fredag kväll till söndag vilket är en extremt kort vistelse i mina ögon. Men var sak har sin tid, och nu får jag göra mitt bästa den här veckan så jag blir godkänd på VFUn, i helgen väntar uppsatsen som ska skrivas och slutligen två analyser som ska skrivas inför seminariet som är nästa fredag och sen är den här kursen äntligen över...!

Nu ska jag snart göra mig i ordning och krypa ner i sängen så jag orkar med morgondagen... frågan är bara om jag orkar sluta tänka på det här jobbet och bara slappna av och sova, är fortfarande så megaglad och upprymd...!

Ha en skön dag så hörs vi imorn...


Kommentar:
#1: x mamma

GRATTIS gumman

2009-03-11 @ 23:03:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: