Hakuna Matata

2009-03-28
19:19:23

Hej hej... /S
Hej igen!
Har ni haft en bra dag? Det har jag måste jag nog påstå, det känns som att jag har gjort lite av varje, varit ute i solen, tränat, gått på stan, mysfrukost och sovmorgon med älsklingen och surfat på nätet.
Det jag surfat på den senaste timman handlar om mitt bilköp. Den där fina bilen som jag visade senast skulle jag tydligen inte alls satsa på enligt pappa då Renault enligt honom var en skitbil (något han kunde talat om lite tidigare!!) så då är det väl bara att glömma alla Renaultbilar jag spanat på. För att försöka att kolla upp lite på egen hand så har jag kollat in Bilprovningens begagnade bilguide där man kan jämföra olika bilar och modeller och se vad de fått för anmärkningar på besiktningen, säkerhetstester, bilfakta o.s.v.
Det verkar som att de bilar jag spanat mest efter (Ford focus, Opel Astra, Skodas kombivarianter) är hyfsat likvärdiga men sen har jag ju ingen aning om ifall de anmärkningar som bilarna har fått är svindyra eller billigare att åtgärda så det är väl där pappa får komma in i bilden igen :op

Nu ska T äntligen börja med maten, jag börjar bli riktigt hungrig men han har suttit fastnaglad vid något dataspel så jag är lite grinig nu, lite irriterande då jag fick bestämma när vi skulle äta och jag säger kl 19, och han börjar med maten när vi skulle ätit! Inget allvarligt, men så fjantig blir en hungrig S!
I övrigt ikväll så blir det nog Robinson, får ge det en andra chans för förra avsnittet var inte särskilt bra. Sen får jag nog roa mig på egen hand tyvärr då T ville se kvällens fotboll...

Imorgon ska jag städa lite, ta hand om den rena tvätten och gå igenom studiehandledningen för nästa kurs så jag är förberedd inför måndagens kursstart. Förhoppningsvis blir det lika fint väder imorgon så att man kanske kan ta en promenad till Gamla Linköping och köpa lite sega påskägg :) Jag är så glad över att det varit varmt idag, det har töat ordentligt idag, sååå skönt!

Slutligen så vill jag påminna alla om Earth hour ikväll och att vi inatt övergår till sommartid så det är alltså dags att ställa fram klockan en timme. ha en skön kväll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: