Hakuna Matata

2009-03-01
18:25:46

The wrestler /L


Igår blev det ytterligare en film, den här gången The wrestler med Oscarsnominerade Mickey Rourke. Han spelar här Randy, en wrestlare som lever kvar i åttiotalet då han hade sin storhetstid. Han identifierar sig som en wrestler och allt han gör är i syfte om att få göra comeback. Fritiden spenderar han på en strippklubb där hans kärlek Pam (Marisa Tomei) jobbar. Tonårsdottern Stephanie (Evan Rachel Wood) har han ingen kontakt med och efter att ha svikit henne upprepade gånger är hon minst sagt väldigt bitter på sin far. Efter vanlig wrestling-match råkar Randy ut för en hjärtattack vilket får honom att omvärdera vad som egentligen är viktigt i livet, frågan är om det är för sent att ställa allt till rätta igen?

Både jag och J reagerade på vissa scener, de förfinar inte wrestling direkt. The wrestler är filmad så att du känner att du är med, man lever sig väldigt lätt in. Det är en tragisk film och egentligen händer det nästan ingenting men ändå så mycket. Nu flummar jag. Det är ett drama som man berörs av. Värd att se. Jag tyckte alla spelade bra, men jag kunde släppa tanken på att det här förmodligen är Rourkes sista film. Jag menar hur kan det ansiktet spela någonting annat? Han kan inte direkt sminka bort det... stackaren.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: