Hakuna Matata

2009-03-13
16:48:27

Jag vill flytta...! /S

Idag har det varit någon här för att besikta vårt badrum och han var i stort sett bara in och vände enligt T som var hemma. Vi ska tydligen få ett nytt badrum. Jättekul kan man ju kanske tycka då vårt nuvarande badrum verkligen är tråkigt men jag tycker det låter skitjobbigt! Dels hela renoveringsgrejen med arbetsgubbar som kommer kl 7 på morgonen så man måste upp + att inte få ha ett eget badrum under den perioden, men sen även den hyreshöjning som jag antar att det för med sig...
Vår lägenhet är förvisso billig nu men jag är inte nöjd med den och ville flytta redan innan. I första hand för att jag inte vill bo på bottenvåningen, men även för att jag börjar bli less på min stadsdel, jag skulle vilja bo närmare stan utan att bo mitt i smeten. Nu när jag fått jobb så känns ju möjligheten att flytta ändå helt okej då hyran inte måste vara jättelåg. Det som är riktigt trist är att han hade sagt att renoveringarna skulle dra igång under våren vilket jag tycker är helt sjukt! Hur kan man säga det när det är nästan vår, vi har inte fått någon info om någon eventuell renovering. Även om vi skulle säga upp lägenheten nu så hinner vi ju gå in i juni och det räknar jag som sommar... Men vi får väl se, det skulle tydligen komma mer information... Men just nu är jag riktigt grinig på mitt bostadsbolag som inte gett någon förvarning om det här....!!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: