Hakuna Matata

2009-03-14
10:02:52

boring wekeend /S
Ja då var det helg igen men den här veckan har jag faktiskt inte alls längtat efter helg, det har snarare varit tvärtom att jag bävat inför helgen. Det är nämligen så att jag MÅSTE skriva min uppsats den här helgen och den måste bli nästintill helt färdig. Det är ingen omöjlig uppgift men det är ju långt ifrån en rolig sådan heller. Det är det som kommer bli det allra bästa med att börja jobba, att man faktiskt jobbar enligt ett schema, och när man väl går hem så går man hem för att vara ledig! T skriver just nu tenta, en av de få tentor som han kände sig lite osäker på så jag hoppas verkligen att det går bra för honom...

Själv ska jag ju då som sagt ägna mig åt att skriva uppsats, sen måste jag nog tyvärr ringa ett tiggarsamtal hem till mor och far då det är dags att beställa ny kurslitteratur viket alltid känns lika pissigt. Jag blev dock väldigt glad när jag läste schemat då jag har varit lite orolig för att jag kanske har åtagit mig för mycket genom att säga att jag kan börja jobba innan kursen är slut då det är en uppsats som ska skrivas som sista examinationsuppgift, och om jag tänker till hur trött jag varit när jag kommit hem under praktikveckorna så finns det inte en möjlighet att jag skulle kunna skriva en bra uppsats. Men nu när jag kollade schemat så visar det sig att jag kommer skriva min uppsats innan jag börjar jobba, jag missar bara två lediga dagar och det kan jag ju ta en helg till för att kompensera. Så de veckor som jag ska samköra kursen och jobbet så handlar det bara om att läsa andras uppsatser och det känns inte alls särskilt jobbigt utan helt överkomligt!

Nu ska jag borsta mina tänder och sen är det dags att köra igång plugghelgen... :/
Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: