Hakuna Matata

2009-03-21
12:50:07

Att bekräfta det uppenbara /L

djur/hundar/Hund11.gifJag hade liiiite svårt att somna igår. Det var så ensamt. Jag kunde inte somna innan jag visste att J var i tryggt förvar i Norge och han var inte framme förrän 23.30. När han kom fram visade det sig att det blivit ett missförstånd (igen) och det var ingen där och hämtade honom. Tur att vi har mobiltelefoner nu för tiden så han behövde inte vänta länge. Väl framme visade det sig att han skulle dela rum med tre andra personer (tysk, polsk och norsk). J kände ingen större glädje över detta kan jag tala om. Jag hoppas att han trivs på jobbet idag och att det är något att ha.

Förut var jag ute med Åsa på promenix, vi mötte ett gammalt par och damen tittar på mig leendes och säger:
- Du är ute och går med lilla hunden, ja.

Jag kunde inte hjälpa att tänka VARFÖR kände tanten ett behov av att berätta för mig vad jag gjorde? Som om jag inte visste att jag var ute och gick med min lilla hund? Det här sättet att tala om för någon annan vad de gör, alltså det mest uppenbara är något som rätt många gör, men varför? Ofta brukar man lägga till ett "här" här innan ex Här sitter du och läser eller här sover du ja.

Något som jag dessutom lärt mig denna vecka är att det stavas skorsten, jag trodde det hette skorssten. Vad fel jag hade - snart lärare och 23 bast. Menmen! Jag tycker det är ett konstigt ord skor-sten eller är det skors-ten? Kan något bekräfta detta så jag slipper tänka på det hela tiden.

Ja, jag är inte normal. Men vem är det egentligen?

Hej! ♥


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: