Hakuna Matata

2009-06-11
13:56:31

Torsdag /S
Nu är äntligen torsdagen här så imorgon är veckans sista arbetsdag.... finally! Det har känts som en lång vecka och jag har varit riktigt seg. Det beror väl dels på sömnbrist och dels på att jag känner mig lite halvkrasslig. Men imorgon är som sagt sista dagen...

Idag ringde klockan redan 4.50, att jag var trött antar jag att jag inte behöver berätta. En som verkade vara ännu tröttare var dock Pepsi som jag näst intill fick väcka när det var dags för hans promenad. Inatt har han sovit ute i vardagsrummet hela natten, det började bara lite knaggligt då han skällde när det gick in folk i trappuppgången som pratade väldigt högt. Det där skällandet hoppas jag på beror på att han inte känner sig helt hemma här än och att det ger med sig inom någon vecka...  När jag serverat hans frukost var det dags att åka till jobbet så nu har han legat själv här hemma hela dagen. Jag måste säga att jag var lite nervös för vad jag skulle hitta när jag kom hem men det enda jag hittade var en hund som sov på dörrmattan. Allt verkar se ut om när jag åkte imorse och det ligger inte heller någon pöl med piss eller skitkorv i något hörn :)
Dock så såg jag att han har legat på soffan idag IGEN! Snacka om envis hund för nu är det verkligen helt omöjligt (trodde jag) att ta sig upp i soffan. Jag har blockerat med fotöljerna och i soffan har jag lagt upp soffbordet så nu återstår bara en yta på ca 40 cm i soffan som är tom och den har han lyckats ta sig till genom att hoppa upp på armstödet antar jag, ett armstöd som jag byggt upp med kuddar.... men kampen slutar inte här, jag ska nog komma på något sätt så att han inte kan ta sig upp...!!

Nu ska jag när som helst ta med mig Pepsi och åka iväg till hundparken idag igen. Jag ska träffa en tjej med två hundar som eventuellt kommer att ta hand om Pepsi imorgon när jag jobbar. Jag är lite nervös för att släppa honom även om det är i en park. Är ju så pinsamt om jag måste koppla honom och inte får tag på honom.... men någon gång måste jag ju våga släppa honom och då är väl en inhägnad hundpark det ideala stället antar jag...

Vi hörs senare ikväll!

PS. Stort grattis till Ts syster som idag tar studenten!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Önskar jag kunde vara där och se alla glada studenter rusa ut.... DS.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: