Hakuna Matata

2009-06-03
18:55:10

Onsdag /S
Hej på er!
Nu är även jag klar med min utbildning efter att ha genomfört min presentation imorse... det gick sådär då jag var lite nervös men jag vet att jag inte behöver göra om den delen. Så nu är det bara att vänta till den 18 juni då vi senast ska ha fått besked om ifall uppsatsen är godkänd eller ej. Ärligt talat så har jag ingen koll på om jag kommer bli godkänd eller ej. Jag är inte särskilt nöjd med texten men så har jag känt förr och ändå klarat mig så man vet aldrig...

Jag var hemma strax efter kl 13 så då åkte jag hem till T och käkade lunch. Han hade gjort sin första OCH sista dag på sommarjobbet. Efter två timmar sa han nämligen upp sig, vilket han gjorde helt rätt i! Han pratade med en kille som jobbade där som sa att han knappt klarade av miniminivån för att få ut sin lön. Sen var det en massa annat konstigt med det där stället, men det var alldeles för osäkert i alla fall för att han skulle våga jobba där och sen i slutändan kanske bli utan lön! Så nu drar hundletandet igång på allvar då T är ledig och kan vara hundvakt hela sommaren.

Eftermiddagen har vi spenderat i Tornby, mest för att sysselsätta oss själva. Det handlades lite mat och jag hittade en kjol som jag köpte till halva reapriset = 75kr :)

Nu är det dags för mat!!!


Update:
Nu har jag ätit! Jag glömde ju berätta att jag varit duktig och bokat en tid för tandläkarundersökning inför min lediga vecka (v.23)! Jag är nämligen lite fjantig och går fortfarande i Karlstad trots att jag nu bott i Linköping i snart 4 år, och jag vet att det är dags för en ny undersökning snart (gör en vartannat år) så jag ville ligga steget före :)

Sen kom jag på att jag faktiskt gjorde ett annat inköp i Tornby utöver kjolen. Jag slog nämligen till och unnade mig en ny CD-skiva, min första sedan Red Hot chilipepper släppte sin för något år sedan. Det kändes lite fel men det är ju tyvärr det enda sättet man kan få tag på ny musik idag. Skivan jag köpte var i alla fall Veronica Maggios skiva "Och vinnaren är...", den kostade 79kr på Åhlens så det var väl i alla fall ett hyfsat pris på den... Hittills har jag hunnit lyssna igenom halva skivan (den sitter i bilen) och jag tycker nog den är sådär, som vanligt så tycker man bara om de låtar man redan hört förut! Men förhoppningsvis kommer jag även gilla de andra låtarna efter någon genomlyssning. Blev dock lite sur när ett av de tolv spåren enbart innehöll lite musik och hon som skrattar i bakgrunden i ca 30 sekunder!! Men som sagt, jag tror att jag kan gilla skivan ännu mer efter några genomlyssningar...

Imorgon är det dags för jobb igen men också min första personalfest!! Jag ska snart rota igenom garderoben och se om jag hittar något som jag kanske kan tänka mig att ta på mig...

Ha en skön kväll! Själv ska jag krypa ner i sängen tidigt och läsa min pocket PS. Jag älskar dig :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: