Hakuna Matata

2009-06-30
19:51:32

Max Manus /L


Hej hoy! Jag tänkte slänga in ett filmtips för lärare också. Inte för oss med småttingar men för er med stora! Max Manus skildrar motståndsmannen Max Manus liv. För er som inte vet det var han en av Norges främsta sabotörer under andra världskriget då Norge var ockuperat. Han sprängde bland annat tyska skepp och blev därmed väldigt jagad av Gestapo. Det "roliga" är att han gömmer sig i Sverige och åker då bland annat till Arvika. Jag tyckte den var väldigt bra gjord (tydligen en av Norges absolut dyraste) och jag tycker definitivt det vore intressant för svensk ungdom att se och diskutera den. Dagens tips med andra ord. Ja, ni övriga rekommenderar jag också se den :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: