Hakuna Matata

2009-06-13
16:13:24

Mackor för hela slanten? /S

Oj vad tiden går fort fast man gör absolut noll och ingenting!  Idag har jag verkligen gjort absolut ingenting känns det som. Jag har surfat lite på nätet och haft lite pälsvård med Pepsi... jisses vilken päls den hunden har alltså och tyvärr har han en del stora tovor som känns som mission impossible att kunna kamma ut. Jag höll på med ETT framben i säkert över en timma men ändå är det minst en stor tova kvar. Nej.... snarast möjligt ska jag nog raka honom om det går, åtminstone benen för det är där tovorna finns. Måste bara se om det finns någon som äger en hundtrimmer som man kan låna. Om det funkar att raka honom själv så ska jag införskaffa en egen men jag vill se att det är möjligt först...
Efter att ha suttit böjd över honom på golvet i över en timma hade jag rejält ont i ryggen så jag föll bakåt på mattan för att sträcka ut den lite och där blev jag liggande för Pepsi kom och var så oemotståndligt go att jag inte kunde gå därifrån. Han lade sig nämlige intill mig och la tassar och huvud på min axel och snarkade i mitt öra... sååå söt! Så låg vi en stund tills jag upptäckte någon svart på handen och jag ser att det är en fästing som kryper, så då avslutades vår lilla vilostund abrupt och jag sprang in på toa för att spola ner det lilla svarta äcklet!

Dagen har gått fort och nu börjar det kurra i magen men tanken på att ställa sig och laga mat till mig själv känns nästan löjlig.... det finns väl få saker som är så tråkiga som att äta mat själv och sen även behöva ta all jäkla disk som blir... Nej jag tror det får bli en macka för att stilla hungern tills jag kommer på något jag kan äta som kräver minimalt med för- och efterarbete!

Pepsi är verkligen bra som sällskap men just nu sitter T på födelsedagskalas för Leyah hemma hos mina föräldrar så jag känner mig lite ensam och avis, men nu är det ju inte så många dagar kvar tills det är min tur att åka hem mot Karlstad för lite ledighet :)

Nu är det dags för en långpromenad med Pepsi...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: