Hakuna Matata

2009-06-06
10:45:19

Lördag /S
hej på er och trevlig nationaldag!
Idag är vi lite låga här hemma, vi hade nämligen stora planer för dagen som föll helt platt redan vid frukost :(
Idag skulle vi nämligen åka till Norrköping och titta på en hund som vi eventuellt skulle ta över, en cocker spanielhane på fyra år. Allt var klart igår kväll, vi skulle åka dit och hälsa på hunden idag och om allt kändes bra skulle vi få ta med oss hunden hem på prov en tid innan affären skulle vara helt klar. Men imorse när vi ringde henne för att få hennes adress så berättade hon att hon hade sålt hunden sent igår kväll trots att vi var först och redan bestämt att vi skulle komma idag. Men det fanns ju inte så mycket att göra åt saken mer än att säga hej då och lägga på telefonen...
T blev nog faktiskt ännu mer besviken än mig om det är möjligt, han såg verkligen megabesviken ut när jag berättade att det inte blev något av det...  Men det är väl bara att fortsätta att leta efter en hund som uppfyller alla våra krav... till slut ska det väl dyka upp någon!
Nu vet jag inte vad jag ska hitta på idag?! T ska till universitetet och avsluta ett projekt senare idag och ikväll ska han se på fotboll med sina kompisar så jag är lämnad åt mitt öde. Som vanligt när jag är uttråkad så kanske det blir en tur till Tornby, framför allt är jag intresserad av IKEA då de gjort flera nya utställningsrum alldeles nyligen.

Nästa helg vet jag inte heller vad det blir... min ursprungliga plan var att åka hem till Karlstad men T har bestämt sig för att åka till Karlstad nu under veckan och stanna där och åka med mig tillbaka hit midsommarhelgen. Anledningen till att jag inte vet om jag ska till Karlstad är att båda mina systrar ska på dop under lördagen och Linda är ju numera Norgebo, och T är borta hela helgen med sin pappa, farbror och kusiner på fiske. Sen åker jag ju hem till Karlstad igen redan på torsdagen inför midsommar... men vi får som sagt se...får väl fundera lite.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: